Förkyld o jävlig

Blää, förkyld, ont i halsen o huvudvärk. Usch!!! 
Men nån gång måste man ju vara det också, så att man känner att man lever.
 
Var på jobbet och åt frukost idag, trevlig med lite sällskap:)
När jag kom hem tog jag mig ett ryck i lägenheten, dammning, dammsugning och moppning. Vart ett par pauser emellan för att inte överanstränga ryggen, men det gick bra! Oh va fint de vart. Har ju sånna där doftkulor o dammsugaren så när jag dammsuger luktar det äpple jättteee goott! Men är man förkyld så känner man ju inte lukten tyvärr.. 
 
Idag kommer Jonas hem, som jag längtat<3 Synd bara att jag börjar bli sjuk nu, så det får nog bli en lugn helg. Som vanligt alltså;)
 
Igår förresten så tömkörde jag Köttbullen, han var så duktig! Fast det märktes att han inte hade gjort det på ett tag, men han hittade tillbaka snabbt. Vi tog bara en kort vända på grusvägen så han fick jobba lite. Jag fick ju lära mig i skolan hur man tömkör men det var lääänge sen. Är inte så bra på det men det är tur Bullen ändå är så snäll. Vi hade lite problem o svänga, eller inte svänga utan vända håll. Jag vet inte om jag gjorde fel eller om han bara var lite envis o inte ville som jag. Jag försökte iallafall vara väldigt mjuk o tydlig, när vi bara gick rakt fram så fick han gott om tygel och massa beröm. Han verkade nöjd! Han ville gärna trava iväg ett par gånger, väldigt pigg den lilla killen:)
 
Stackars Olle i hagen, oj vad han skriker när vi går iväg, men han måste ju lära sig att vi faktiskt kommer tillbaka och han kan vara lugn. Jag tycker ju att det är bättre att han står ute i hagen än inne i boxen och blir stressad.
Ska ju försöka få tag på en liten rockard (vagn) till Bullen så att jag kan börja köra honom lite. Men om jag ska vara helt ärlig så är jag lite små nervös inför det! Tänk om nått går fel?! Eller om jag sätter på vagnen fel, eller om selen inte sitter som det ska... Har ju kört både shettisar och Russ och stora travhästar förut men det var ju länge sen...
Får nog be om hjälp av någon kunnig innan jag ger mig på det själv, även om Bullen är liten och snäll så kan ju nått gå fel, och det sista jag vill är att han skadar sig!
Någon som är duktig på selar/vagnar/körning? Som kan hjälpa en snurrig höna kanske?
 
Nu ska jag fortsätta greja lite här i lyan, behövde bara en liten vilopaus:)
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0