Fredagen den trettonde

Igår fick Brad ledigt och idag får han också en vilodag, det är ju faktiskt fredagen den 13...
Skulle ge mig ut igår men avstod pga så jäkla halt väglag, isgata överallt. Det hade ju hunnit blivit mörkt med o då brukar han bli lite extra tittig så för säkerhetens skull hoppa vi ridturen. Men jag tror inte han mådde dåligt av det, han fick en lååång stund på stallgången med massa borst o frisering. Han verkade nöjd:)

Jag måste ta tag i det här med säkerhetsväst också, använder alltid det oavsett om jag skrittar ut eller rider i ridhuset. Jag älskar västen jag har idag, den är superskön, sitter som ett smäck! Men tyvärr bara en klass 1 väst. Finns klass 1, 2 och 3. 3 är den bästa och givetvis den jag borde ha. Min nuvarande kommer jag ha kvar och rida i när jag rider markarbete/dressyr pga att den är just så lätt och smidig, när man väl vant sig känner man knappt att den är på.
Har kikat lite på racesafe västarna så det får nog bli en sån, förhoppningsvis åker jag in till Örebro imorgon och provar en, sitter den bra så får det följa med en hem. Den kommer användas flitigt vid varje uteritter och hoppträning. Ska även införskaffa mig en sån väst med air-bag system. Men det blir längre fram när jag hunnit spara ihop lite pengar, de kostar ju endel, men helt klart värt det!!

Har inte varit på gymmet på en vecka nu och det suger så i min träningstarm!! Vill ner nu på en gång. Lördag o söndag förra veckan var vilodagar så det var tänkt att jag skulle dit i måndags, men kände mig hängig och var lite förkyld o trasslig i halsen så tänkte att det var bäst att stå över, har gått här i veckan o väntat på att förkylningen ska bryta ut med det har liksom inte hänt något. Fortfarande hängig och seg o näsan rinner... Har såklart vart på jobbet så så dålig är jag inte. Men det sägs ju inte vara bra o träna när man är har förkylning på g. Imorgon tänker jag pallra mig ner till gymmet iaf, nu kan jag inte vänta längre. Träningsväskan står redan packad o klar i hallen o har gjort hela veckan. Kan jag inte hålla mig kanske jag tar en sväng ner ikväll. Har ju ändå inget bättre för mig.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0