24 januari

Vem älskar inte vädret just nu?
Önskar att snön kunde ligga kvar ända tills våren bara är runt hörnet, då kunde det få slå till o bli grönt o fint på en gång.
Håller tummarna för att snön ligger kvar ett litet tag iallafall.
 
Brad har fått lite halv-vila just nu. Har inte kunnat ridit nånting i veckan då ryggen inte vill ge med sig. Vilket känns otroligt surt! Det är ju den här tiden man vill ut och rida, då gör det inget att klockan hinner bli efter 17. Snön lyser ju upp så mycket så man behöver ju inte använda pannlampa, dessutom är ju underlaget perfekt. Långa travintervaller på asfalten blandat med galopp på gärdena. Ååhh vill ut o rida!!
Har iallafall tömkört lite grann och longerat honom, har hållt oss på stallplan vilket blir en lagom stor volt att jogga lite på.
Imorgon tänkte jag faktiskt ta ett ridpass oavsett hur ont jag har. Vill inte att han ska gå på volt varje dag även om det varken är hårda pass eller långa pass. Dessutom skulle min själ bli glad :)
Annars i veckan skulle jag vilja komma ut o röra på han mer, börja bygga lite kondition hos både honom och mig, men det får vi se hur det blir. Går det inte får vi tömköra någon dag o ta lite promenader. Kanske kan hitta nån som vill komma o galoppera lite??
Skulle egentligen på hoppträning på onsdag men får hoppa det. Känns ju en aning irriterande att det ska bli nått nu, hästen är frisk och glad och jag har möjlighet att ta mig till ridhuset men sen skiter det sig totalt i ryggen. Nää tummen ner på det!!
 
Idag har jag förresten blivit med bil. Min egna fina pärla. En sen födelsedagspresent till mig själv kan man säga. Ser framemot våra äventyr tillsammans 😃
 
 
 
Nu tar vi natten, skulle sovit för länge sen. Upp tidigt till hästarna imorgon!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0