6 februari

Idag är det nästan så man får lite vårkänslor.
Slutade jobbet tidigt idag och passade på att åka upp till mässen och äta lunchbuffé.
Nu är jag hemma en snabbis och ska byta om till ridkläder. Brad och jag ska ut o galoppera på gärdet o mamma ska fota oss under tiden. Kommer bli fina bilder nu när solen är framme!

Åker till gymmet senare idag så jag orkar rida ordentligt. De senaste två dagarna när jag har tränat har jag varit helt slut så en dag fick Brad vila och igårkväll longerade jag honom. Imorgon får han gå en promenad eller en skritt tur och på söndag ska vi iväg på våran första hoppträning. Kul!! Ser framemot o rida för en tränare igen, behöver få veta vad som ska tränas på och om jag ens gör rätt.
Ibland när vi är ute och rider och travar på känns det så lätt, det känns som han har en riktigt fin form och trampar på ordentligt, men då blir jag osäker istället och undrar om det verkligen är rätt? Eller  knäpper han av och bara går medans jag tror det blir rätt. Han har ju lite lätt karprygg och då är det viktigt att han arbetar ordentligt med ryggen.
Jag är så dålig på att känna om han går i rätt form eller inte. Ibland sitter jag bara o åker med o han får trava på bäst han vill, huvudsaken är att han går fram och lyssnar på mina förhållningar, det är väl det vi har. Tränat mest på ute, förhållningar och övergångar. Skritt, trav, skritt, trav, skritt, galopp, trav, skritt. Vi har mycket och träna på. Men jag är glad att han är så samarbetsvillig och han är så rolig att rida varje dag. Och det är väl egentligen huvudsaken:)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0