Onsdag

Dags för ett inlägg kände jag!

Igår åkte jag in till Till Häst i Örebro, hämtade hem fyra olika sadlar. En utan märke, en Jacson santa cruz, en appaloosa o en prestige. Oohh Prestigen var jätttte fin. Den fastnade jag för direkt! men de e klart de e ju en prestige:P Ända nackdelen var att den var svart. Men ja får väl helt enkelt byta färg till svart på Gala.. Då kanske hon ser mindre fux ut haha.
Men ska kolla runt lite mer o se vad jag hittar=) Men nu har jag ställt in mej på en prestige!

Köpte även ett bett där inne. Väntar fortfarande på mitt waterford men nu är de ingen brådska när ja red med mitt nya "Sweet iron pelham" Ja tycker de låter lite elakt.. gillar inte sånna där starka bett.. Men de här var inte så farligt det är inte riktigt lika starkt som ett pessoa men har några likheter.Hon på till häst sa att många hästar blir väldigt mjuka i munnen av de här. O de är bra för lite mer nervösa hästar. Det är koppar på det oxå så de var ju bra så hon lär sig o tugga lite. Iaf så red jag med det idag o herregud vilken skillnad! Kändes superbra verkligen! O Gala tuggade på o verkade vara riktig behaglig med det här.
Så det var riktigt kul att jag verkligen hittade ett som funkar bra på henne:)

Ne nu ska ja sova sen upp tidigt imorn o jobba=)Med den bästa såklart!<3
Måste bara säga att alla som läser får ju komma in till vårat nya cafe på bruket nu! Så att vi får lite kunder så vi går runt;)


Sweet iron pelham


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0