Lördag

Idag var Ida och hennes mamma här och provred Gala.
Jag red först i ca 10 min, och Gala skötte sig bra, men ja var ju helt slut efter dom 10 minuterna.. Och Gala var väldigt trött med eftersom vi var på ridbanan o där va de ju skit mkt snö!
Sen hoppa Ida upp o vad gör Gala? Jo hon vill ju inte röra på sig.. jäkla skit häst!! Sen började hon ju hålla på sådär o kasta sig från sida till sida o in i staketet flera gånger. Hon ville absolut inte göra som Ida ville. Usch vad jag skämdes......
Sen hoppade Idas mamma upp som var jätte duktig!! Gala gav väl efter lite grann iaf..
Men det var ju inte direkt något "lyckat" ridpass om jag säger så..
Jag hoppas dom inte vart avskräckta men dom skulle sova på saken o höra av sig imorgon. Förhoppningsvis vill dom komma en gång till o då åker vi till ridhuset istället. Jag tror det var så att Gala inte orkade bara, med tanke på all djup snö och att hon inte har blivit riden alls mkt, så då vart de att hon protesterade väldigt mkt..
Men vad ska man göra, de e ju ett fullblod o ett sto!
Sen är de väl lite mitt fel för de hade ju säkert gått mkt bättre om jag hade ridit hela veckan.
Men de va ju inte så lätt när man var hundvakt hela veckan. Bättre lycka nästa gång!


Ajja vi får hoppas på det bästa!!=)

Nu sitter ja hos mamma med hårfärg i hela huvve.
Blir sängen ganska tidigt o tror jag ska ta bilen en sväng till askersund imorn o kolla när dom snöhoppar hemma hos mariana! synd att ja inte kan vara med:/

ha det!!!=)

              
                     
                     

                                        Hon kan om hon vill min fina pärla <3


Kommentarer
Lovisa

Hoppas det går bättre nästa gång :)

2010-01-31 @ 21:56:37
URL: http://nikonda.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0