Baram

Hejsan!
Har ingenting o göra så ja tänkte ja slänger in en liten uppdatering=)
Flyget till Tel aviv gick bra, jag sov HELA vägen vaknade o åt upp den där äckliga flygplansmaten o sen somnade ja ígen o vaknade när vi landade. Så det var väldigt skönt=)
Iaf direkt när ja klev av planet o när ja kom in på flygplatsen så är de klart ja vart stoppad! Jag gick ju liksom bland allt folk o de va bara mig dom stoppade. Typiskt.. Han frågade iaf vad ja skulle göra här o va ja hade för intressen o grejer:S O sen när ja kom till passkontrollen så frågade hon jätte mycket frågor, typ vad ja skulle göra här, o hur ja kunde vara finsk medborgare när ja åkte med andra svenska, o vart jag skulle o om ja skulle få betalt o bla bla.. O sen innan jag gick så fick ja en liten lapp så sa hon att ja max får vara här i 2 månader.. Men sådär säger dom ju jämt tydligen så de va väl inge o bry sig om men ja vart ju lite nervös..
Vi mötte iaf en svensktalande representant som hjälpte oss med lite papper oså sen fick vi åka tåg i 2½ timme till Naharya o sen där mötte en tjej oss så fick vi åka bil i 50 min till Baram.
När vi väl var framme gick vi upp o käka frukost o träffade lite andra volontärer alla var jättetrevliga o kom fram o hälsa o det är typ 20 svenskar här så de känns finfint=)
O sen har vi gått runt lite o kollat o tagit lite kort.
Ja delar rum med en annan svensk tjej som kom förra veckan, o snart kommer de en koriansk tjej som ska bo här oxå så de blir nog bra=)
För övrigt är det SKITFINT! Det är jätte grönt överallt känns som man är i en grön dal! Det är klarblå himmel o typ 20 grader. Imorn ska ja börja jobba i Äppelfabriken, alla nya får tydligen börja där=)
O imorn är de dessutom pubkväll o sen på fredag o lördag är vi lediga=)
Oj.. De vart endel.. Men ja vet ju att några ville att ja skulle skriva vad som händer, tänkte mest på mamma o sabina som är så nyfikna=)


Från flyget =)

På tåget, ja jag vet ser ju inte så jätterolig ut men ja var vääldigt trött=)

Grönt o fint=) Från kibbutzen.

Kibbutzen=)

Kibbutzgata me Linn på bild=)

Vi hittade en jätte bauta kotte =)

Sista bilden, här är våran "matsal" =)

Förresten så finns det trådlöst internet så ja kommer kunna uppdatera varje dag o skriva av mig lite=)
Nu ska ja gå ner o sätta mig o solen en stund.
Pussss



Kommentarer
Alex

Guud va fint de verkar!!=)

Skulle inte va fel om snön försvann här hemma...

Lite avis e man att!;)

2010-03-17 @ 13:58:07
Cindy

Ja det är superfint!

hehe ja jag förstår det är glad att slippa snön=))

2010-03-17 @ 14:50:08
S

Du får skriva hur långa inlägg och lägga upp hur mycket bilder du bara vill! Jag ska veta allt! Bra att du ska jobba på fabrik så du inte blir neger direkt, saknar dig redan <33

2010-03-17 @ 15:09:21
URL: http://irvins.blogg.se/
Mammie

Perfekt att börja med en arbetsdag o sen ledig 2 dàr.Drick inte för mycket på pubkvällen, så du får ågren i flera dár. Vi e inte ett dugg avundssjuka Kram

2010-03-17 @ 19:19:55
Cindy

haha då ska du veta vad jag har anmält mig till på fredag mammie haha=)))

2010-03-17 @ 20:22:57
Lovisa

Men guud va fint!! :D verkar underbart ju :)

Men kul med tullen då :S typiskt.. men du kom ju igenom iaf :)

Lycka till på första arbetsdagen! :D

2010-03-17 @ 21:03:01
URL: http://nikonda.blogg.se/
S

åh va fan ska du hitta på för bus på freda ?;)

2010-03-17 @ 21:07:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0