tonight's gonna be a good night

För att vi ska till puben hihi.
Men ja ska upp o jobba imorn så det får bli lite lugnt, eller mycket lugnt=)
Idag iaf... Hmm Apple Packing tada!! Men det var rätt ok idag, eller de va en gooig dag=)
Vi jobbar 06.30-08.30 sen frukost till 9.10 sen jobb till 11.00 sen rast till 11.15 sen lunch klockan 13-13.40 sen jobb till 16.00, sen sen sen.. Men aa så ser våran arbetsdag ut=) O när man jobbar så är de inge häng o fläng för man har alla cheferna runt om sig hela tiden. Men imorse stog jag o packa päron, Mega tråkigt..
O sen efter frukost smet jag o packa äpplen ist de är bättre, meen sen dog mitt batteri i Mp3 eller ja lyssnar ju genom telefon sak samma.. O alltså jag kan inte förklara hur jobbigt det är utan musik, alltså alla verkligen alla har sin hörlurar i o där står ja o verkligen pinar mig igenom de där jävla passet fy satan..!
Haha fast de var lite kul för en stund jobbade jag med en engelskman haha han lyssnade på musik, jävlar va han sjöng men ja va tvungen o hålla mig från skratt ville inte att han skulle ta illa upp.. stackarn..
Ne men sen när klockan var halv tre så kom de en kille typ "minichefen" o sa att jag o Ella, (svensk tjej) skulle få städa fikarummet, Yeeeey o några andra killar fik städa toaletterna haha.
Men ja säger bara de, Alltså jag vet att dom städar annorlunda här nere, men det! Asså herregud jag kunde inte ens skratta åt hur vi skulle städa för ja vart bara mer o mer frustrerad för varje minut. Fast de var ju absolut mkt bättre än o packa äpplen men ändå=/ Jag o Ella fick iaf sluta halv 4! alla andra vart skitsura men vi var glada=)

När jag kom tillbaka från jobbet så fyllde jag på mitt penga kort. Ska förklara lite snabbt.
Man tjänar ju 14 shekel om dagen här o dom sätts in på mitt konto, inte mitt riktigt konto utan mitt konto här nere, o sen har jag fått ett kort (pengakortet) som jag kan fylla på inne på kontoret här nere, jag kan fylla på det med hur mycket jag vill med mina pengar eller med pengarna på mitt konto. O de här kortet handlar man med i affären här nere, Så vanliga pengar är helt oanvändbara här nere. Det är bara kortet som funkar på kibbutzen, men man kan ju bara handla i affären eller i puben. Så man får hålla lite koll på när kontoret har öppet för om jag inte har några pengar på mitt kort o kontoret e stängt så kan ja alltså inte handla här. Det är som leksakspengar. hoppas ni fattar=) kan bara säga oxå att sen jag kom har jag inte gjort av med en krona här nere, förutom depositions avgiften o sen för att jag var med på beer olympic. Så endel går ju plus på o bo här för man får ju allt man behöver=)

jaja åter till after work, gick till affären, (Kolbi) man säger inte affären utan kolbi. Så aa gick dit o handla lite bland annat en vinflaska, som kostade 18 shekel! Hoppas den är god, men alla säger att den är god även om den är så billig.. Sen gick jag ut i solen såklart, men de vart max 1 timme som vanligt men ja e lite röd om kinderna haha=)

hm.. vad ska ja skriva mer för skit..
JUSTE!! hihi måste berätta..
När Ella o jag städa fikarummet idag, så kom högsta chefen in där, alltså högsta chefen på Apple Packing, o han bara CINDY! o ja vart knallröd i ansiktet o bara o herregud nu får ja typ sparken eller nått.. vart skitnervös..
han hade tydligen sprungit runt o letat efter mig o de är inte så vanligt att han springer runt o letar efter en volontär.. Men så sa han att han hade hört att jag red! hehe Ohja =)
Han var jättesnäll o berättade att han hade hästar o han ville att ja skulle komma o rida dom! Kan ni fatta?? Fjäski fjäski for the boss =))))
Han ville att ja skulle komma redan idag o imorn, men ja jobbar ju då så vi sa på fredag för jag har min day off då. Så på fredag om de nu blir på fredag ska ja ut o rida här, han sa att han hade en jätte fin stor svart häst o dom var jättesnälla o a han berätta jättemycket, de verkar skitbra=)
Kan inte fatta att ja har sån tur, på honom verkade som han ville ha hjälp med dom. Men jag förväntar mig inget med de ska bli kul o rida ut här i Israel=)

oj, vart lite mycket, Hope you enjoy!
Nu ska ja väcka rebecca så ska vi gå o äta om ja får upp henne=)
Pusssss på er<3

Miss you Sista <333



Kommentarer
Robban W

Fan va roligt ;D, Följer din blogg lite hehe =)

2010-03-23 @ 17:52:59
Åsa

haha va kul att du får rida också, fulländat eller !

2010-03-23 @ 18:34:31
Mammie

Mormor , morfar o Hugo hälsar.

Ta hand om dig o ha det bra. Hugo har det bara bra och äter som han ska

2010-03-23 @ 18:37:13
Anonym

Robban: Bra där! Hoppas allt är bra hemma o hälsa te mor o far=)

Åsa: ahaa de kan man säga fulländat!;)

Mammie: Ja de ska ja mammiiee, bra krama lille hudi från mig <3 Ja saknar han

2010-03-23 @ 18:44:00
Robban W

Dom hälsar tillbaka ;)

2010-03-23 @ 18:52:45
Lovisa

Va kul att få rida lite! :D

2010-03-23 @ 21:57:50
URL: http://nikonda.blogg.se/
cindy

ja de ska bli kul:D

2010-03-23 @ 22:56:05
Love u Sis <3

Städade du som ni skulle göra eller börja du göra på "ditt sätt"? ;) Jag och mamma fattar penga kortet så hade ju vi när vi va i Side :P

2010-03-24 @ 06:51:29
URL: http://irvins.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0