a moment to myself

Det var riktigt skönt att vara ute o gå. Gick kanske 1 timme..?
Bara gå i sin egen lilla värld.
Tog med mej kameran oxå men ne då går de inte o ladda upp bilder här blogg.se.. Det gick inte igår heller o ja har massor me bilder ja vill lägga upp ju..
Gick iaf runt kibbuzten, träffade på dom små vilda djuren. Jag vet inte vad det är men här kallar alla dom för typ squirrel-beaver animal.. Ja jag fick ju kort på dom men som sagt så går de ju inte att ladda upp!! Dom ser faktiskt ut som en blandning mellan ekorre o bäver. Ganska små typ hugo storlek=)
Sen gick jag förbi o sa hej till kibbutzens åsnor, skit söta är dom=)
Och nu har jag precis varit nere på BBQ, de är ett jävla liv där nere nu dom håller allt igång:) Men jag är ju en av dom få som ska jobba imorn så för mig blire lugnt=)
Den här helgen är en på länge som jag faktiskt inte har planerat ngt, jag ska bara slappa o inte åka nånstanns. Imorn ska vi väl ha fest här, det verkar bli värsta partyt det blir nog roligt=)
Eller jo förresten ja ska visst åka nånstanns kom ja på haha. Jag ska ju åka o riiiiida:D Får se om de blir imorgon eller på lördag. Gud vad roligt de ska bli saknar de så in i bomben :(
Men Gala har det bra iaf har jag hört, Annika ska skicka bilder hoppas jag får dom snart=)

Förresten på tal om ingenting som ni säkert tycker är helt ointressant..
Jag fick en liten rundtur i Plast fabriken häromdagen o se va dom egentligen gör oså.
O dom gör ju dom där små plast grejorna till droppen som ja berättade om. Eller gjorde jag de?
Aa vi säger att ja gjorde de för ja orkar inte förklara.
Men iaf dom gör ju jättemånga sånna där flera flera miljoner per år. Och endast 2 % av dom där grejerna stannar i israel o allt annat skickas ut till hela världen, låter skitstort men han sa att dom är en av dom största i hela världen som tillverkar dom där. O den lilla eller lilla o lilla rätt stora fabriken ligger liksom här på kibbutzen.. där jag liksom jobbar..! Jag tyckte de va lite häftigt iaf ;D

Nästa vecka är det holiday på onsdag o sen är ja ledig på fredag=) Så jag jobbar bara söndag, måndag o torsdag som normala dagar o sen är tisdag en kort arbetsdag den veckan kommer gå som på räls känns de som! Härligt!

Idag har vi fått en ny volontär förresten! En KILLE, wihoooooooo.. från sydafrika =) Vi behöver mer killar för nu känns det som vi är typ 90 % tjejer. de kommer bara massa tjejer hela tiden, igår kom det 2 nya från danmark o förra veckan kom de 1 från danmark o 2 från korea.. tror jag.. Ja dom senaste 2 veckorna har de kommit typ 6-7 nya volontärer o 1 av dom var en kille.. hur kul är det då?? Catfight raaaw! Nerrå de är rätt lugnt alla är så snälla=) Nästan alla.. =)

Ne nu ska ja göra ngt, vi hörs imorgon!
Pussss




Kommentarer
Lovisa

Haha kan det vara små jordekorrar kanske? :) dom är så söta ;D



Lite fränt att dom tillverkar de sakerna till droppen där :)

2010-05-14 @ 23:35:54
URL: http://nikonda.blogg.se/
Mammie

Lite kul med dropp grejen. Ska be Jeanette kolla om deras är från Israel.

2010-05-15 @ 11:01:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0