I feel good

Nu mina vänner så ska jag ta mig tid till ett blogg inlägg innan jag sätter mig ute i den här stekheta solen!
Idag är det riktigt riktigt varmt o de ska tydligen bara bli varmare!
I feel Good! Men det kanske är för jag är ledig nu fredag lördag söndag, HÄRLIGT!
Jag, Rebecca och Lovisa ska åka till Haifa i helgen vi kommer hem på söndag kväll. Vi ska försöka göra det här till en väldigt billig trip har ev gratis boende på G! =)
Ska slappa på stranden o självklart utforska nattlivet i staden men stort H. ;)

Den här veckan har gått som på räls o dagarna bara rusar förbi. Ibland när vi sitter ett gäng o snackar eller va vi nu gör så brukar ja tänka att ja vill stoppa tiden för ja vill fortsätta ha de såhär bra vill inte att de här bara ska bli 3 månaders kibbutzliv o sen inge mer. Men de kommer de ju bli men ja vill bara stanna upp o hinna njuta ordentligt.

Nya jobbet Elcam
Tänkte berätta lite om mitt nya jobb som ja bara älskar!
Det är ju då en plast fabrik den är ganska stor men vi är bara 2 volontärer som jobbar där. Resten är members eller folk utifrån. Men vi volontärer städar bara men de e himla skönt. Visst det är inte alls som hemma men de funkar skitbra o är riktigt soft=) Fast i den här värmen blir man ju helt blöt för vi håller ju igång typ hela tiden.
Vi städar toaletter (såklart) o omklädningsrummen o cafeterian o små kök o korridorer o entréer. Skillnaden här från hemma är att dom använder Blekmedel överallt. O vi städar mkt med alkohol o med desinfektionsmedel. O de ska ja tala om varför=)
För att... i den här plastfabriken tillverkar dom små plast grejer som används på sjukhus. Vet inte vad det heter men de e sånna där små saker sitter fast i droppen, Så det ska vara kliniskt rent precis överallt! Vi byter soppåsarna flera ggr om dagen vi städar toaletterna två ggr/dan o vi torkar alla dörrar+handtag med alkohol! o i omklädningsrummet så har dom spec mattor av typ klister eller nått som dom måste trampa på innan dom går in i fabriken så dom byter vi flera ggr om dan. Dom är skitnoga med att det ska vara rent o dom byter kläder typ 100 ggr/dan o har på sig mössor o skoöverdrag, O tom skägg-skydd?:S ja de ska iaf vara rent!
Inte för de här kanske va så intressant o läsa men nu vet ni haha

Hoppas att jag får vara kvar där nu, OM dom skulle skicka tillbaka mig till Apple Packing så säger ja att om dom inte flyttar mej så lämnar ja kibbutzen. Skulle aldrig falla mig in o stå i Apple Packing dom sista 6 veckorna. Never!!

Nu känns det som folk som kom samtidigt som mej börjar lämna kibbutzen... tråkigt är de... Jag skulle inte vilja lämna de här nu för ja känner verkligen att ja är inte klar här. Det har gått så snabbt känns som jag har varit borta hur länge som helst hemifrån men samtidigt känns det som jag har varit här i max 3 veckor! Men det är härligt=)
Nu i helgen ska vi iaf till Haifa så de kommer gå snabbt. Nästa vecka jobbar jag mån-fre men fredag är en kortdag jobbar kanske till 11-12. Sen veckan efter det så ska jag, Lovisa o Rebecca försöka ta nån eller några 799 (days off, jag har 4 st nu som ja får ta när ja vill) o åka iväg o Campa vid Genesarets sjö kanske för 2 dagar. SEN veckan efter det så ska vi alla volontärer åka på en 3-dagars trip! Till bla döda havet:D
Och SEN... Så är de JUNI! Och DÅ är de bara 2 veckor tills mina underbara kommer!!!!
Det kommer gå så himla snabbt nu känns det som. Jag har faktiskt gjort en egen liten minikalender haha skrivit upp alla dagar med våra planeringar o massa annat skoj, kryssar för varje ruta när dagen är slut. Nu ni nu jävlar går de undan!=)

Ja ska allt ta kort på min vackra kalender så ska ni få se min planering :P

Okey nu vart det lite mkt.. Om ja vore er skulle ja inte orka läsa allting brukar hoppa över o läsa när det är mkt på andra bloggar.. haha Så nu ska jag gå ut o sola o bara vara.
Hade gott!! Pussss <3


Usch,de här kortet tog precis innan ja åkte. jag ska aldrig mer tillåta mig själv att bli sådär blek igen. hihi:)


Kommentarer
Mammie

Kul att du lämnar ditt skitiga städjobb för ett rent städjobb. Du saknade väl att städa förstår jag :)

2010-05-06 @ 18:30:05
Cindy

Hehe, klart att jag gjorde=) jag är ju en proffisonell städare som behöver sina behov=)

2010-05-06 @ 19:24:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0