Update

Masada, En Gedi, Döda Havet, it was amazing!!! But to hot....

Torsdag
Jobbade på tills kl 13. Skynda sig o packa hann inte skriva ngt på bloggen. Kl 14 bar det iväg.
ca 4 timmars bussresa med alla volontärer. Jag tycker det är lite sådär mysigt o åka buss med alla. När alla sover är det helt tyst o alla sitter så konstigt endel väldigt roligt haha.
Framme vid hostelet vid halv sju. Hann inte göra alls mkt än att gå omkring o kolla, halv 8 var det mat i dinning mkt gott!! Kl 8 åkte vi iväg mitt ute i öknen! Kom fram vid masada. Men man såg inte Masada berget för det var kolsvart. Vi satt ute på en stooooor trapp mitt under klara himlen mitt i öknen. O kollade på en bioduk framför oss hade vi masada berget som lös upp lite halvt under showen. Klockan var typ 22 och där satt vi o svettades...
Väl tillbaka på hostelet slocknade jag på en gång. =)

Här satt vi o framför oss har vi masada berget. Vart kolsvart så vart ingen bra bild..

Fredag
Upp för frukost kl 7.15, Sen åkte vi iväg ut i öknen igen till Masada. Otroligt fint! Kan inte förklara de måste upplevas. Nu såg man ju vart man hade suttit kvällen innan oxå det var lite häftigt!
Vi började iaf våran Hajk uppför berget, de var så jäävla varmt jag skojar inte om jag säger 45 grader. fyyyyy....
Vi gick omkring däruppe en stund o lyssnade på allt ointressant (enligt mej) som guiden hade o berätta, o där uppe dog även min kamera! FAN den bara la av helt sådär o är dyng paj.. Skit säger ja. Ska sno kort av de andra..
Vi gick ner sen efter några timmar, herrreemin gud mina vader gör så ont idag så ni vet inte. De var brant o de var långt.. väldigt jobbigt..
När vi var klara vid masada åkte vi till En Gedi. UNDERBART! Badade vid ett vattenfall, kändes som man var inne i rena djungeln. Jag har inga bilder dåra men det kommer!!=)
Efter det stannade vi vid en synagoga men ja orka inte gå in så ja satt kvar i bussen.
Sen åkte vi tillbaka till hostelet där vi åt o drack lite vin, Sen vart de natta tidigt för mej!

Här står vi framför Masada berget=)

Här gick vi upp. DE VA LÅNGT!

Halvvägs!!=)

Äntligen uppe!!=)

Nehe.. nu gick de inte o ladda upp mer bilder.. Får försöka mer imorn.. :)

Lördag
Idag gick vi upp vad 8 Sovmorgon!!! Men eftersom det har blivit ngt fel på mej så vakna ja 6.20 o kunde inte somna om?! Vi käkade iaf o sen bar det av mot döda havet. Först gick vi nånstanns kommer inte ihåg va de hette men det var så otroligt fint bilder kommer på det med!
Sen fick vi ju bada i döda havet. När folk har sagt att man flytet som en kork har ja mer tänkt aja.. what ever..
Men KORK! Var de rätta ordet. Skitfränt var de=)) O hela botten var verkligen av salt när man tog upp skit från botten kunde man tro att de var sand men de var bara salt. Det var iaf en upplevelse, som kommer göras om inom 1 månad=)
Sen åkte vi vidare o endel gick på hajk men hälften stanna kvar, (ja va en av dom) orkade inte gå mer..
Sen innan vi tog bussen hem så fick vi säga hejdå till fyra underbara vänner... =( Snart är det jag som står där med ryggan på ryggen o inte kan hålla tillbaka tårarna...

Vi var tillbaka till baram strax efter sju.
Det har varit en alldeles underbar helg o den är obeskrivlig.
Ikväll måste jag säga hejdå till Lovisa o ja vill inteeeee :(
Har egentligen mkt mkt mer o skriva men ja hinner inte måste duscha av mig allt salt o fixa.

Fick reda på att ja fått kissebebisar! Önskar ja kunde vara hemma nu o hjälpa till.
Har även blivit påmind om en av anledningarna varför ja åkte från degerfors.
Jag vet.. Jag kan bara säga jag vet. Men jag orkar inte bry mej. Ni kan sitta där o leva erat lilla fantasi liv o leva andras liv oxå för den delen. Det tänker inte jag göra iaf! Hem o jobba i två månader, säger upp lägenheten om det behövs för aldrig i mitt liv att jag tänker sitta där o ruttna bort.


Kommentarer
Lovisa

Fyfaan va varmt :O shiet ja skulle torka bort där ju xD hehe!

2010-06-02 @ 22:34:35
URL: http://nikonda.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0