Volunteer meeting

Onsdagar.
åhh älskade onsdagar. Inte.
Känns som på onsdagar har man så mkt o göra, men det har man ju egentligen inte.
Först när jag vaknar så känns det som en vanlig dag. Men sen när man går till dinning o ska käka frulle så är de pancakes! Muuuuuuuums. Då känner man att det är en onsdag o då brukar ja jämt tänka hur länge jag har varit här. Så idag är det ju 8 veckor:) Snabbt det har gått jag kommer allt ihåg när jag kom in första dagen i dinning. En onsdag vi kom till kibbutzen precis vid frukosttid. Alla satt och åt o ja visste inte vilka som var volontärer o vilka som var members. Ja minns att ja kom in o var så himla osäker, kände mej så jäävla uttittad o var typ rädd för o tappa brickan eller för o snubbla haha. Känner inte igen mej själv om ja tittar tillbaka o ändå var de bara 8 veckor sen.....
Kommer iaf ihåg att ja o linn satte mej vi ett av borden o den första ja pratade med var svenska Kalle. Och de första han sa var: Ni har tur ni, som kommer när den bästa frukosten är för pannkakor är bara på onsdagar. O innan det när jag såg att det var pannkakor så tänkte jag men herreguud va är det här för ställe pannkakor till frukost??? Med chocklad sås?????? O nu när ja kommer in så blir ja helt överlycklig när ja ser att de är pannkakor! Fast ja har aldrig chockladsås, usch....
Aja nog om pancakes...

Igår när jag skrev mitt blogginlägg så skrev ja att ja skulle ta en liten powernap. Den där powernapen var jäääävligt lång måste ja säga, För jag vaknade klockan 6 imorse haha. Härligt var de=) När klockan ringde hade jag varit lite vaken en stund o ja bara flöög upp o tänkte JAA ÄNTLIGEN!! Haha ovanligt för o vara mej...
Jobbade på som vanligt slutade vid två, satt vid datorn en stund = 2 timmar.....
Gick ut o la mej i solen me hörlurarna i, somnade 1 timme, skönt=)
Sen duscha jag o greja lite, gick o åt, gick tillbaka o fixa tvätten gick till members en stund sen gick o hämta tvätten, gick o lämna tvätten o sen till members igen för vårat volontär möte. Pratade om lite allt möjligt bla att vi ska har BBQ imorn o sen lite om våran volontär trip om 2 veckor. O sen berättade han lite om kriget mellan Israel o Libanon som KOMMER. Det ska jag dock inte gå in på för ja vet minst en som kommer bli orolig om ja skriver, och jag själv blir orolig om ja skriver om det. Fast nu kanske det blir ännu oroligare när jag inte skriver bara för ja drog upp det. Men jag kan väl skriva då att vi ligger så nära libanon att vi ser missilerna flyga över kibbutzen ist för rakt in i den. Och nej det är inget skämt för er som kanske inte tror på det. Men så är de iaf. Det finns 30 st bomb shelter på kibbutzen och jag vet 2!! Så vi ska få lite mer information om vart de andra är. Nu säger jag inte att kriget är imorgon but you never know because it will come.
Så är de me den saken. Och sen sist men inte minst som raviv brukar säga: do not forget to keep the place clean!
Dutti Cindy har städat sitt hörn idag:)
Raviv kom till mej idag igen o frågade om jag var säker på om jag inte ville stanna i 3 månader till. Men som jag har sagt alla gånger att hade det inte varit för att jag måste hem o jobba så hade jag inte ens tvekat på att stanna! Men så går de när man är ung o dum o skaffar på sig ett zoo bla.. O lån, o lägenhet o massa skit. Men ingenting är omöjligt jag har ju mina små dagdrömmar/tankar.. Men jag ska hem o jobba iaf 2 månader ;) Annars kommer ja ingenstanns......
Okey nu är det nog färdigskriver för ikväll klockan är snart elva o ja behöver min skönhets sömn:)
Gonatt på er, Pusss<3
// Miss Elcam




Kommentarer
Anonym

Jag är inte så orolig. Jag litar på att dom gör så gott dom kan för att hålla er säkra. Förresten så vet jag ju att din resa ska gå bra o du kommer hem. Kram

2010-05-13 @ 18:19:03
Lovisa

Nejmen usch med krig :O Nu blev ja fan nervös.. Be careful!! <3

2010-05-14 @ 23:40:47
URL: http://nikonda.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0