poni

Har hunnit med otroligt mkt idag, har ridit båda mina tokiga hästar.
Gala är verkligen rädd för allting alltså, stackars häst hon har de inte lätt hon inte:)
Jag kom inte ens 100 meter innan jag fick hoppa av för hon ville inte gå framåt, blåste upp sig som bara den när vi gick förbi Ågrens hus... Sen hela vägen runt bäcken var ju livsfarlig! Och när man möter andra hästar ja då minsann vill man ju följa med dom.. Ja ibland undrar jag vad hon har innanför den där gigantiska pannan:)

Finona kunde ju gå framåt iaf men de va inte lätt inte:) Ja menar varenda vattenpöl kan ju faktiskt hoppa upp o bita en, och om man inte ser en pöl o råkar trampa i den ändå ja då kanske man drunknar!!
Haha knäppa hästar:) Men det är ju lite synd om dom, dom får nästan aldrig komma ut så de är klart allt är läskigt:)
Dom är så himla lika men ändå så olika, typiskt fullblod antar jag, arab eller galopphäst ändå lika stora ögon och öron.
Men jag kom på en sak när jag red Gala, det vore helt perfekt om man skulle uppfinna mp3 eller nått till hästar.
Typ stora "hörlurar" som man sätter in i öronen på dom med lite lugn musik eller nån som pratar eller nått. Det skulle vara skitbra på gala, sista biten hem förbi bonden fick ja sitta o fjantprata med henne för hon inte skulle skita på sig.
Om jag nångång ska uppfinna nått ska ja uppfinna det. Har tom en bild i huvve på hur dom ska se ut haha, typ stora mjuka bollar som man kramar ihop o trycker in i örat o sen "fyller dom ut" i örat efter en stund.
O sen en mini mini mp3 som man fäster på nackstycket mellan öronen, Skitbra!!
fast skulle inte vara förvånad om det redan finns sånt nånstanns i världen...

Nej nu ska ja lägga mig, upp imorn o jobba som vanligt.

Nattiiii

En bild från idag på sötan:)



Kommentarer
Linda

Ja det skulle ju va gött och åka bort lite. Men nu har jag precis bestämt mig för att inte följa med iaf .. :P

2011-03-30 @ 15:55:23
URL: http://iinda.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0