Tisdag

Jag hoppas att ni har haft en trevlig kväll för de har inte jag......
Ja kom till stallet o skulle ta in hästarna lite snabbt, klev innanför stalldörren, (eftersom det var så mörkt ut så såg jag ingenting utanför dörrarna) klev innanför iaf o hamna rätt i världens största jävla sjö. FAAAAAN
Tände lyset o kolla ut, aaa trevligt trevligt inne i stallet var en sjö och utanför ett hav..
Mm bra bra ställde mej o börja skyffla bort allt vatten, efter en kvart "inbilla" ja mej att det kanske inte hjälpte så mkt men sket i de utan fortsatte mitt jävla skyfflande.... efter en halvtimme insåg smartskaftet att det inte hjälpte ett jävla skit att skyffla bort det där vattnet som aldrig försvann för det rann ju bara mer o mer vatten in i stallet som kom bakom dörren... som kom från världens största snöhög som höll på o smälta..

Jaa då fick ja börja GRÄVA med min pyttelilla spade... Fick gräva ur lite grus o skit så jag kunde stoppa vattnet som kom in i stallet, sen fick jag börja skyffla lite till så lite vatten försvann sen fick jag börja gräva som en liten "vall" så vattnet kunde rinna bort från stallet och inte rakt in..(!) och emellanåt allting fick ja passa på att skyffla bort lite vatten i taget.. Tillslut vart jag klar och hade stoppat vattenfallet som hade förstört hela min kväll...
MEN (med min vanliga otur) såg jag då att galas lilla fina box med hennes nya fiiiiiiina spån FLÖT! Okey kanske inte riktigt flöt men de va fan nära alltså..

Fick göra så gott ja kunde åt de då klockan redan var över tio o hästarna ville in.. Men va fan kan man inte få ha lite FLYT i sin vardag eller... ja blir så jävla trött.. Usch vad jag är förbannad o negativ nu=) Men ni kanske förstår...


Tycker att jag verkligen gör det bästa med allt det här som är runt omkring mej nu, o har så jävla fullt upp så ja hinner ju inte ens äta om dagarna.. Men självklart ska detta hända mej! Jag vill inte ens åka till stallet imorgon för jag vill inte se hur de se ut då..

Och sist men inte minst, ett stort jävla tack till den smarta fan som uppfann gummistövlar! Du gjorde min kväll liiiite lättare, men bara lite:)

SÅ Hoppas att alla ni har haft en så mkt bättre kväll än vad jag haft. Nu ska jag springa ner o duscha sen lägga mig o tycka synd om mig själv en stund o hoppas kunna sova inatt.

Kände bara för att skriva det här, inte för att så många kanske bryr sig men nu känns det faktiskt bättre när jag fått ventilera mig lite ;P

De var faktiskt värre än vad det ser ut som, bilderna ger ingen rättvisa...




Ser ni min fina lilla "vall" ja gjorde? Om nån vecka kommer jag skratta åt det här och vad ja stod o svärde när ja höll på.. Men nu är det inte ett dugg roligt.. Nu längtar jag bara ännu mer......


Kommentarer
Mammie

Ja lite synd om dig är det ju. Men tänk om du inte hade allt det där jobbet.... vad skulle du göra med all tid???? Sitta o fundera på varför tiden går så sakta kanske!!!!

2011-03-23 @ 17:05:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0