12 April 2013

Hej allihopa!! Hoppas alla mår bra, själv börjar jag faktiskt bli lite små deppig och det är fruktansvärt irriterande. Vill göra nånting åt det men kan inte... Det kommer ju säkert gå upp och ner hela tiden, men så är det ju.. För alla o inte bara mig:)
Annars hade jag väl kanske gått ut på en promenad eller åkt upp till stallet, men nu sitter jag här i lägenheten o inte tar mig någonstanns, inte KAN ta mig nånnstans...
 
På sjukhuset kändes allting okej, nästan bra liksom so det kändes skönt o få åka hem, men här hemma är det en helt annan sak, jag är ju inte van att vara så handikappad i mitt egna hem! Eller jag är väl inte van överhuvudtaget o va handikappad, men ni förstår vad jag menar.
Det är skitjobbigt, vill kunna resa mig upp ur sängen snabbt o utan att behöva rulla över på sidan och trycka mig upp med armarna. Hugo vill ju busa hela tiden o kommer O lägger bollen vid fötterna o vill att jag ska kasta den, inga problem jag skulle kasta den till afrika om jag kunde men kan ju inte böja mig framåt o få tag i boll-fan...
Skulle skära lite frukt förut o göra fruktsallad hade lagt skärbrädorna lite längre ner i skåpet, tur som är hade jag ju min grip-tång i närheten, men huuuur irriterande!?! När jag var klar med den där fruktsalladen så hade jag så ont i ryggen så ville inte ha den längre haha, nu ligger jag istället i sängen och har tryckt i mig en låda vindruvor, gissa vem som kommer ha ont i magen om en stund.
 
Sov en o en halvtimme förut, medans mamma var här, trevligt va? Får besök som ska hålla mig sällskap och jag bara sover, hon hade lagt ut en väldans snygg bild på facebook såg jag haha.
Dessutom är jag en sån där person som blir lite farlig när jag sovit på dagen, ni som känner mig vet ju... Blir skitsur när jag har vaknat spelar ingenroll vart eller när det är blir riktigt riktigt grinig. Man ska ju aldrig väcka en björn i ide;)
 
Känns som att dagarna går jättesnabbt fastän jag inte ens gör nått vettigt, idag var det liksom en vecka sedan jag opererade mig!
Saknar D-Light och lilla köttbullen, ska åka dit såfort jag bara orkar!! Kanske nåndag i helgen. Men då måste de stå inne för ja vågar inte gå in i hagen, o jag måste ju få krama på min lilla tokfia, fast vågar inte gå in till henne heller men kan ju krama på henne utifrån, ska ta med massor med morötter också<3 Fast lilla köttbullen kan jag nog gå in till, han är så liten, haha. Saknar framför allt lukten av häst, köra in hela ansiktet i pälsen o ta ett djuuupt andetag, mmmm så mysigt:))
 
Har lite planer i helgen faktiskt, men det får bli en liten hemlis :)
 
Kram på er o hoppas ni har en bra fredagskväll.
 
 
 
----------------------------------------------------------------------------------------
( Skrev fel, det var en vecka och en dag sedan jag opererade mig, torsdag den fjärde, snurrig tjej:) )
 


Kommentarer
Mammie

Det gjorde inget att du sov. Då blev jag ju tvungen att sitta still o inte göra nåt en stund. Det skadar nog inte mig.
Du vet att jag kan hämta hit dig om du vill det
Kram

Svar: Aa jag vet :) men jag har ingen ork i kroppen kvar idag :( men jag har massa ork i huvvet hehe. Kram
Cindy Irvin

2013-04-12 @ 20:43:25
Annika

Du är så go Cindy! Läser din blogg varje dag o du inspirerar mej så mycket! Du har en allvarlig sida o så mitt i allt lägger du in lite skämt i allt. Förstår att du har det skit jobbigt med det mesta. Bara o fixa med en sallad o allt jävlas:( Ja fattar inte hur du pallar! Starka fina Cindy.... Säger bara: Du är så duktig!!!!! Kram i massor....... Go girl <3

2013-04-12 @ 22:35:07
Annelie

Vet hur du känner, men du gör ju framsteg varje dag så det händer mer än du tror vännen. Kram på dig <3

2013-04-13 @ 08:30:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0