14 April 2013

Gokväll!!
Har inte mått så bra idag, vart ju som sagt lite mycket igår...
Har legat i sängen hela dagen, vilat upp mig ordentligt efter gårdagen, pappa var här förut idag och vi låg o kollade på animal planet haha, vart ju helt fast i det dom visade, skit intressant!! 
 
Fick lite trevligt sällskap av Jessica och Elvira en stund igår med, fick jäättee fina blommor med<3
 
Nu är Angelica och Sabina här hos mig, sitter o kollar tv, åt kycklingrulle förut med, åååhh så jäkla gott med skräp mat, blir ju inte allt för ofta som tur är :)
 
Har jag det rätta humöret o inte är för känslig imorgon så kommer ett litet inlägg om hästarna, eller om D-Light och  tankarna om tiden här framöver.
Har såå dåligt samvete för att jag inte kan hjälpa till uppe i stallet, VILL såååå gärna hjälpa till!! Men jag kan ju verkligen inte, vad jobbigt det är.. Blir så ledsen ibland, för vill så mycket mer än jag klarar av, jag kan ju pressa kroppen till max och sen tar det stopp där, och maxgränsen uppnådde jag igår när jag var med och kolla på innebandyn... Efteråt fick jag helt skylla mig själv, alltså summan av det hela så är maxgränsen i det här läget inge bra att uppnå... Och då gjorde jag ändå ingenting igår, hade kryckorna som hjälp när jag gick, och kudden när jag satt, men det var väl just det, för mycket sittande, för mycket stående, för mycket gående, aja baja med andra ord!
 
Så det jag kan göra i stallet är gå... Hälsa på hästarna, ja jag ringde faktiskt o skaffa en till höbal idag så då fick jag ju hjälpa till lite:D Men kan inte lyfta nånting... Har lite svårt att lyfta filten från sängen till soffan tom haha.
Så Linn i stallet är värd största fetaste guldstjärnan!!! Hon gör ALLT, fodrar,utsläpp,insläpp,mockar,fixar foder,hö,vatten, ja allt! Så Linn, tusen tusen Tack för allting, du är verkligen guldvärd, vad skulle jag göra om inte du fanns uppe i stallet?<3
 
Ska inte glömma min fantastiska syster som även ställer upp i vått och torrt! Sabina är ju ingen van "hästmänniska" men hon hjälper till såfort hon behövs, hon har tagit in och utsläpp en dag nu i helgen så att Linn skulle få lite avlastning, sen har Sabina även åkt upp och borstat mina små grisar, de är ju väldigt duktiga på att rulla i hagen nu när snön är borta och leran har kommit fram! Nu skrev jag mina men har ju bara en, lilla bullen lånar jag bara av Ditte, men han känns lite som min också hehe:) Han har allt fastnat i mitt hjärta iallafall, den lilla sötisen, så himla mysig och go och supersocial!
 
Imorgon ska jag försöka vila upp mig ordentligt på dagen så jag har orken att åka upp till stallet o säga hej senare under kvällen när de står inne, måste få pussa lite på de fyrbenta:)
Imorgon kommer ju mamma också så jag kan få hjälp o duscha.. Jättejobbigt att jag inte ens kan duscha själv!!
Kan inte få upp armarna så högt o kunna tvätta håret, och kan inte böja mig framåt nånting heller, jag är som en planka i ryggen... Önskar ingen det här jag har varit med om, att vara såhär handikappad, det är rätt bra gjort att jag inte fått panik än, har kännt ett par gånger att det har börjat krypa i mig, men kunnat få mig själv på andra tankar..
 
Nu ska jag inte skriva mer, är inte så kul o sitta o läsa en hel uppsats om typ.. Ingenting.
 
hade bra allihop, kramar!
 
Lite mindre svullen idag!!
 


Kommentarer
Linn

Haha din syster hade nog fått slitit :) Självklart ställer jag upp och hjälper dig i stallet så du blir bra :) Tack för att du fixade en höbal :) börjar märkas hur jobbigt det är och inte ha någon telefon. Jag kan släppa in dom lite tidigare i morgon är ändå skitväder så du kan komma och hälsa på dom om du vill :)

2013-04-14 @ 22:11:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0