17 april 2013

Åh vilken händelserik dag jag har haft!!
Det är faktiskt sant:) Här ligger man inte bara i sängen hela dagen inte!
 
Fick ett mejl på fb om från en tjej som hade ridit förbi hagen där D o gänget står, staketet hängde visst väldigt.
Så Sabina och jag åkte upp, Ågren var redan där och tryckte ner stolpen ordentligt, inte så konstigt nu när det blivit så mjukt i backen så satt de väl ganska tokigt, dessutom var lille Köttbullen på rymmen, hehe:)
Ågren hade fått tag i honom och Sabina tog med honom in i stallet och satte på honom grimman ifall han skulle smita igen. Vi letade upp lite extra tråd så vi skulle dra en lägre tråd där det var så högt. 
 
Sabina hann bara släppa honom så stack han ut igen, hahaha! Hon var ju rätt irriterad men jag kunde inte hålla mig, han var så full i bus o såg så lycklig ut när man galopperade iväg på grusvägen, lilla sötisen! Jag kan ju inte direkt springa och går ju inte så snabbt heller så Sabina fick springa efter honom, stackars fick ju inte tag på han. Han ville väl vara ute o springa lite, vem vill stå i en lerig hage hela dagen?
 
Tillslut kunde jag inte bara stå där o se dum ut så gick in i stallet o hämta lite pellets och krånglade mig in i bilen (inte bra för ryggen) o körde bort o gav henne fodret. Haha lillskiten bara galopperade förbi bilen mot ett par andra hästar som står i närheten av vårat stall. Men ja körde dit o klev ut o ropade på honom me lite bebisröst, han kom faktiskt direkt då, de går ju inte o bli arg på han, han är ju såå söt!! Ville ju bara utforska världen lite:)
 
Han fick gå tillbaka till stallet o stå inne medans vi fixade tråden. Han såg inte så glad ut när han insåg senare att han inte kom ut från hagen nått mer. Haha goding!
Ja det gjorde min dag faktiskt, en liten stund med hästarna, men nästa gång får jag nog ta en extra värktablett innan jag åker iväg för fyfan va ont jag fick. Det stör mig att jag inte ens kan vara ute en liten jävla stund förns det gör så ont så man blir illamående.
 
Förutom det så har jag faktiskt diskat idag!! Bra va?:D 
Vart dock väldigt lite disk o dom allra sista besticken var jag tvungen att plåga mig igenom innan jag kunde gå o lägga mig. Men det här är stort!! Det här är framsteg ska ni veta!! Känns otroligt bra!
 
God natt o hoppas ni har haft en bra dag!! Om inte, så gör morgondagen bättre:)
 
Kram!!
 
 


Kommentarer
Annelie

Va gött för dig Cindy men ta det lilla lugna vännen,du läker ju :)<3

2013-04-18 @ 06:31:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0