7 april 2013

god kväll!
vart ska man börja mån tro?:)
 
skrev ju tidigare att jag var ute på promenad, vilade en stund och käkade lite lunch, sen fick jag för mig att jag skulle gå o hälsa på morfar, han ligger i närheten här, i avdelningen bredvid. Inte så långt tänkte jag... Tog min kära gå-stol och började vandra.. O vandra.. O vandra.. All personal stod i korridoren och pratade, och kollade självklart på denna heta brud i blå sjukhusbrallor och skjorta som kommer framåt i snigelfart. Jaja, sakta men säkert säger dom o så får de bli, kunde jag så skulle jag ha sprungit förbi dom...
 
efter att ha kommit till morfars avdelning så insåg jag att hans rum var låååångt ner i korridoren , svettig som attan o bena bara skaka. Men inte fan kunde jag ju vända när jag var halvvägs..?l? Alltså nu pratar vi inte kilometer utan kanske 50 meter från mitt rum? 
träffade "Moffa" en stund iaf men sen vart jag svimfärdig så de var bara o påbörja den långa resan tillbaka, haha alltså fyyyy fan vad jobbigt!!! 
 
Svettades som en gris när jag kom tillbaka till rummet o somnade som en stock i sängen.
kunde dock inte ha vaknat på ett bättre sätt, min fina Doris klappade mig på armen:') 
sen har jag haft besök resten av dagen och alla har varit sååå underbara som kommit till mig idag, har fått choklad o cola o jätte jätte fina blommor<3
 
har även haft besök av både sjukgymnast, kurator och läkare här idag.
kuratorn ville att jag skulle prata lite om olyckan o tankarna kring det osv, lätt o sitta där utan o börja gråta då? Gick över rätt snabbt. Tänker inte direkt på det som en olycka. "Olycka" låter mer som typ bilolycka eller liknande, jag flög av pollen som vart rädd o sprang hem medan jag landade lite tokigt o knäckte ryggen. Jag hade otur. Kunde gått värre, mycket värre så jag hade ändå tur.
 
läkaren sammarbetar väl lite med sjukgymnasten, jobbig jäkel som inte låter mig ligga i sängen:)
tränade på att vände mig på sidan i sängen, samt att sätta mig upp från liggande sidoläge, samt att ställa mig upp med hjälp av gå-bord, gjorde det en gång o sen fick jag vila, kan inte sitta för länge tyvärr, benen börjar skaka som om jag tränar styrketräning på elitnivå o svetten börjar rinna.. Huamig:) fick inte vila sålänge innan han var på mig igen, den här gången skulle jag upp o gå med kryckor, gick helt okej, tog en stund o fick vila igen. 
jahopp det här klara ju du riktigt bra så du kan ju få åka hem imorn! 
Ööhhh??? Inte för att jag vill ligga på sjukhus, tro mig finns roligare saker men har ju nyss lärt mig dra upp brallorna själv efter toabesök... 
 
Jaa, han var seriös det var läkaren med, dom tyckte jag kunde åka hem idag egentligen!!! ja tack för att du tror på mig men är du helt jifhfgjdklsksdhckjs!!
 
 
jag är rädd för att åka hem, orolig för att inte kunna klara mig själv, jag har tyvärr ingen hästsängen-säng hemma man kan höja som man vill. Jag kan inte sitta mer än max 5-7 min,
kommer inte upp själv ur helt plant liggande läge. Får kämpa som ett svin för att hala mig själv till kanten på sängen för att sedan påbörja processen o ta mig upp..
kan inte tvätta händerna eller borsta tänderna när jag står upp, för jag kan inte böja mej framåt.
(borstar tänderna halvliggandes i sängen, och får ta händerna fulla i sprit när ja vill ha bort baskilusker)
 
inte för att jag vill att dom eller nån ska tycka synd om mig, jag vill bara att dom förstår att det är svårt att göra det här själv. jag förstår att jag kommer ha väldigt ont även om jag äter starka mediciner, livet ska inte vara smärtfritt, då skulle man aldrig uppskatt nånting. Och jag förstår att jag måste träna och hålla igång för att bli frisk, men jag gör det bästa jag kan, är inte stålmannen... Den ända arbetslösa friska krabat jag har som finns brevid min sida 24/7 är hugo, tror inte han kan bära en kopp te från köket till vardagsrummet åt mig.. 
 
det här vart lite längre inlägg än planerat men har tagit ett par pauser emellan:) 
så, vi får väl se när det blir hemgång, det är ju inte jag som är doktorn i det här läget:)
 
sov gott!!! Kramar
 
 
 
 


Kommentarer
Annelie W

Du är en riktig kämpe vännen Kram på dig <3 :)

2013-04-09 @ 05:40:31
Lotta

Tycker verkligen du är så sjukt positiv och stark i det här!! Kämpa på! Med din inställning fixar du detta fint:)

Sen hoppas jag att du låter vissas riktigt fula kommentarer rinner av dej här på bloggen. Helt otroligt att det finns folk som bara är genuint elaka:(
//Lotta S

2013-04-09 @ 09:16:39
Lovisa

Va duktig du är som kämpar på! :) kraam <3

2013-04-09 @ 09:37:19
URL: http://Nikonda.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0