9 april 2013

för det första ska jag börja med o skriva: förbannade jävla hicka!!!! Varför hickar man för? Någon som vet?
Har alltid tyckt att det är jobbigt o ha hicka. Men nu! Nu är det inte bara jobbigt, nu gör det ont, nu hugger det i ryggen varje gång jag hickar... Så snälla hicka, hitta någon annan som du kan hicka hos.
 
Förutom min hicka så har dagen varit okej, inte direkt hänt så mycket, rätt lugnt faktiskt:)
Har dock varit på lite sämre humör, det kanske jag skrev imorse? Hade ingen lust o kliva upp ur sängen alls, orkade inte bry mig om nånting, allting kvitta, ingen bättre matlust. Vlle bara hitta ett liggande läge med så lite smärta som möjligt o ligga där resten av året... Dessutom jätte trött hela tiden, och mer ont idag, måste ha varit för jag rörde mig mer igår.. 
Kommer in nån arbetsterapeut som hjälpte till o ordna lite hjälpgrejer att ha hemma sen, som ex upphöjd toasits, hej pensionärsbadrum!
Har kommit överns med läkaren att jag ska åka hem imorgon, så så får det bli. Får e hur det går :)
Har även gått i trappor med kryckor idag, bara för o se så jag kan klara mig hemma och så.
Han sa att jag inte skulle vara så rädd, o försöka slappna av istället för jag går o spänner mig, ja gör mitt bästa, sen sa han att ja skulle öka litegrann, alltså när jag går på plant. Det går helt okej ända tills jag råkar spänna mig, blir även jävligt trött längst ner i ryggen av att bådegå o sitta, o bena hänger ju inte med... Men det tar sig!!:)
Det jag önskar när jag går, eller bara står eller sitter är att jag kunde räta på mig. Ser ut som en ostkroke och går som en 90-åring, det går liksom inte o sträcka på ryggen eller dra in magen, skitirriterandr!! Jag är ju jätterädd för att jag ska se ut sådär resten av livet, då kommer jag aldrig visa mig ute... Men mamma har redn förklarat att det tar tid o kommer att bli bra.
 
 
Fick lite härligt besök idag med, och mamma o sabina hjälpte mig o duscha!! Obeskrivligt skönt:))
jag orkar verkligen inte skriva mer nu, är totalt färdig o börjar bli lite känslig haha så ska nog dra på en sorglig film o gråta en skvätt:)
 
Bilden idag visar att jag STOLT lärt mig att ge mig själv en liten spruta i magen! (För blodpropp) iomed att jag ligger så mycket. Ska forsätta med den ett par dagar även hemma :)
 
 
 
Juste, brevid mig ser ni min nya bästa vän, nu har jag tappat namnet på den, men en sån där man plockar upp grejer med från golvet, hand-grip kanske? Jaja han kommer finnas vid min sida ett tag framöver iaf :)
 


Kommentarer
Mammie

Du är ju så duktig. Allt kommer att bli bra <3

2013-04-09 @ 21:28:32
Virpi

Pensionärs tång brukar jag säga

2013-04-09 @ 22:03:12
Lena

Duktiga tjejen! <3

2013-04-10 @ 09:23:10
Jessika L

Om man ser så där lycklig ut när man gett sig själv en spruta är man inte bet... Helt otroligt! Gôtt kämpat tjejen!

2013-04-10 @ 19:17:51
Elin

Hihi en griptång :) Skönt att en arbetsterapeut kom upp så du fick ordning på lite grejer innan dom skickar hem dig :)

2013-04-10 @ 19:37:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0