lite om operationen

Tänkte visa lite om operationen1 för de som tycker det är intressant :)
bilden är lånad från google.
Här ser man ju hela hur ryggen är uppdelad, på mig är det den sista bröstkotan som är trasig tror den heter T12 sen går det uppåt till T11 -T10 osv... under T12 kommer L1 det är första ländkotan. Tror jag? Är inte helt 100, någon som vet om jag har rätt eller fel??:))
 
Här ser man ju hur en kota ser ut med ryggmärg, disken m.m.
den här bilden är också lånad från google.
det kanske inte är så intressant för er, men jag är helt inne i det här nu o vill såklart veta exakt vad dom gjort med min kära rygg:)
 
 
så här ser det ut i mig nu, har en platta som är fäst med fyra skruvar för att stabilisera upp den trasiga stackars kotan...
man ser ju den trasiga kotan mitt emellan de två som har skruv i sig:)
Fattar ni? Det gör inte jag så speciellt mycket haha!
Ska be läkaren förklara på bebis språk så att jag förstår lite lättare;)
 
ha de gott!!! Kraaaaaaam


Kommentarer
mammie

Underrätta lilla unge <3

2013-04-08 @ 11:22:42
Catrin

Hej där. Ja fattar inte mycket ja heller men intressant är det =). Ja blev så himla glad när jag hörde att du har varit uppe och gått lite, härligt cindy ♥

2013-04-08 @ 11:51:29
Sabina Engström

Världens starkaste Cindy <3

2013-04-08 @ 20:15:41
Mammie

Skule självklart skriva underbara lilla unge <3
Skriver som jag talar, det vet ju alla att det blir lite knas:)

2013-04-10 @ 19:23:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0