Motivation..

Till att ta sig framåt i livet..
 
Jag försöker sätta upp små mål som kan hjälpa mig framåt, just nu i min situation gäller det bara små vanliga saker, men dom betyder mycket för MIG och hjälper mig framåt hela tiden. För en frisk männsika så är detta självklara saker, men sen när jag blir frisk så kan jag öka min mål till större saker och kanske inte lika ofta.
 
Nu till ex så tänker jag att varje dag jag vaknar är en ny dag som jag ska klara nånting jag inte klarade igår, vi kan ta som exempel den där byrån inne i min garderob, det finns 3 lådor, första lådan har jag trosor, andra har jag strumpor och i tredje har jag bh:ar. När jag kom hem från sjukan kunde jag inte öppna någon av dom, men en dag kunde jag öppna den översta själv, nästa dag gav jag mig fan på att jag skulle öppna den andra lådan, sen fick det gå några dagar och då kämpade jag med o komma ner och öppna den tredje lådan.
Igår gjorde jag massa saker jag inte trodde jag skulle klara. Idag har jag gått lite snabbare än jag har kunnat tidigare, ökade farten lite grann under en kortare sträcka, det kändes i ryggen, men det kändes mer i hjärtat när jag insåg att jag faktiskt nästan kunde gå i normalt tempo utan att dö typ haha.
 
Det får ju ta den tid det tar och man får ju vara försiktig så att man inte gör mer skada än nytta, men för mig hjälper ett litet litet mål varje dag, någonting som gör att man känner "YES!" Woohooooo!!
 
Sen när jag kan klara av alla de här små vardags sysslorna så kanske jag inte har ett nytt litet mål varje dag utan då kanske jag har ett mål på en vecka.
Göra nånting som man inte trodde att man kunde, eller göra nånting för en själv, eller varför inte en god gärning för någon annan?
Man väljer sin egen väg och jag väljer att ta mig framåt, och jag kommer ha mina up and downs men det gör inget och det gör inget att göra misstag för då lär vi oss.
Vi lever ju här och nu och borde ta vara på det.
 


Kommentarer
Christy

Härligt Cindy!
Du betar av mål efter mål! Snart blir de större och större!
Som jag sagt tidigare! Med din envishet och viljestyrka klarar du det här½!!
Det SKA GÅ!
Du fixar det!
Lite i taget!
Kramar Christy

2013-04-22 @ 17:40:32
Åsa

Det är nog bra att göra så även om man har en kropp som funkar, alla kan ju bli bättre på nåt! Kul att det går så bra för dig :) kram

2013-04-22 @ 17:49:47
Annelie

Du är för go vännen Kramis :) <3

2013-04-22 @ 20:28:39
Annika

Bra inställning! Du sporrar mej o andra <3 kram ❤️

2013-04-22 @ 20:34:10
Mammie

Och idag visade du mig att du kan sätta dig upp i sängen. Bara det är fantastiskt <3

2013-04-22 @ 21:15:53
Lovisa

Så härligt att det går så bra för dig! :) kraam!

2013-04-22 @ 21:23:19
URL: http://Nikonda.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0