Rastlös...

 
 
Det finns ju inte så mycket att göra här...
 
Tidigare när jag har bloggat och även utanför bloggen så har jag varit en sån där person som nästan alltid brytt mig om vad andra människor tycker och tänker om mig, rädd för att skämmas och har levt efter att inte göra pinsamma saker, för lite mer än två år sedan fick jag reda på att jag lider av erytrofobi, det visste jag ju redan men visste inte att det faktiskt fanns nått namn på det! Har aldrig delat med mig av detta tidigare, främst för att jag skämms och för att jag hatar när folk tycker synd om mig. Men nu kändes det som rätt tidpunkt att släppa ut det här. Det lättar mig lite faktiskt :) Här kan ni läsa mer om det http://www.erytrofobi.n.nu/
Självklart äter jag medicin för det här, även för klassisk depression, det är samma tablett men allt i ett kan man säga :)
 
Utsätter mig inte för situationer där den här rodnaden eller panikångesten kan uppstå, oftast åker jag till karlskoga och handlar tex, kan gå in på kronhallen i degerfors på mornarna när det inte är så mycket folk, ibland tvingar jag mig själv att gå in och handla i degerfors för att försöka övervinna den här "rädslan". Ibland har jag sprungit ut fort som fasen men ibland har jag stått kvar, får lite småpanik när kön är lång och jag har människor både bakom och framför mig och allt tar sån tid.
 
Självklart har det blivit bättre det senaste året, speciellt när jag träffade Jonas, berättade allting för honom och han sa det bästa han kunde säga, att det får ta den tid det tar och du har ingen press på dig. Tog ett par månader innan jag kunde sätta mig o äta med han och hans föräldrar, nu känns det mycket mycket bättre, de är ju endel av min familj nu:)
 
Både kurator och läkare säger att det här kommer att växa bort med tiden, ju mognare man blir.
 
FAN vad skönt det var att skriva av sig om det här, även om vi nu säger att ingen skulle läsa så har jag ju ändå "gått ut med det, släppt det från mitt hjärta"
 
Har även skrivit ett par rader om mig i spalten till vänster, det har jag aldrig vågat gjort förut, liksom vad ska folk tänka? Men nu orkar jag inte bry mig, det är ju mitt liv! 
 
Jag har aldrig i mitt liv varit svagare i kroppen än jag är nu, men jag har aldrig nånsin varit så stark i psyket som nu, och jag vill aldrig mer tillbaka till lilla klena Cindy.
 
lite jobbigt känns det att trycka på publicera, men nu jäklar.
Och snälla, tyck inte synd om mig, det här har gjort mig stark.
 
KRAM <3


Kommentarer
Virpi

Jag tycker det är bra att du skriver om det som är jobbigt. Det kan hjälpa andra. Vi måste prata om diagnoser och sjukdomar. Vi har haft liknade svårigheter hos oss.

2013-04-10 @ 11:01:20
sis<3

Bra gjort av dig att berätta för andra om de här<3

2013-04-10 @ 11:09:40
Jan

Vart f**n är gilla knappen, hmm borde finnas en gilla knapp;-) Det här var riktigt bra skrivit!!
Starkt gjort.

2013-04-10 @ 11:13:11
Emily

Duktig du är Cindy! Olyckan har knappast gjort dig svagare iallafall, det är ju en sak som är säker. Du verkar vara mer starkare än innan! :)

Och en sån där gilla-knapp som man kan gilla (via Facebook) kan jag hjälpa dig med om du vill ha!)

Puss!

Svar: Finns de verkligen en gilla knapp alltså?:)
Cindy Irvin

2013-04-10 @ 11:18:23
Mammie

<3 Det kommer nåt gott ur alla jobbiga situationer fast man kanske inte tror det just då. Du kommer att komma ur det här starkare än nånsin <3

2013-04-10 @ 11:19:04
Katta

Underbara Cindy..du ÄR stark <3

Kramar !!!


2013-04-10 @ 11:44:16
Catrin

Ja måste bara säga att jag tycker att du skriver jäkligt bra, det berör väldigt mycket , läser och ler medan en liten tår sakta rinner ner för min kind ♥

Svar: <3
Cindy Irvin

2013-04-10 @ 12:39:57
Mallan

Jättefin blogg!

2013-04-10 @ 13:42:17
URL: http://malinmelin.myshowroom.se
Emily

Javisst! Man fixar en liten kod så att man kan gilla varje inlägg. Då syns det på Facebook sen att personen "rekommenderar X's blogg". Nåt sånt kommer det att stå. Och så syns det även här vem som gillar/rekommenderar! :)

Svar: Åh, ja det får du gärna hjälpa mig med!:)
Cindy Irvin

2013-04-10 @ 13:55:12
Lovisa

Fyfan så bra skrivet Cindy! Bra du är!
<3

2013-04-10 @ 14:46:03
URL: http://Nikonda.blogg.se
Anonym

Det var väldigt bra skrivit. Starkt gjort, tycker också att det ska finnas en gilla knapp. Puss på dig o välkommen hem vännen. O jag lovar dig du blir bara starkare :)

2013-04-10 @ 14:47:28
Charlotta WhereTheForestEnds

Ajajaj. Jag får flashbacks från min egen hästvurpa när jag läser din blogg. Som tur är blev skadan inte lika stor som den måste ha blivit för dig. Jag flög av och kotor i svanken sammanpressades och det blev sprickor högre upp i ryggraden. Ont så in i... Men jag behövdes aldrig opereras eller så.

Hoppas allt blir bra för dig och att du läker snabbt!

2013-04-10 @ 15:22:58
URL: http://wheretheforestends.blogspot.com
Elvira

Kolla in våran blogg i veckan och vinn fina priser. Bl.a. Krämer och parfymer

2013-04-10 @ 15:25:30
URL: http://Klaraelvira.blogg.se
Anonym

Tur att du är chefens dotter så att du inte får sparken för att hon inte har råd med sjuklön!

2013-04-10 @ 16:08:35
Päivi

Som alla vet är anonym Jessica eller jelica som hon föredrar

2013-04-10 @ 16:13:32
Ingmari

Så braa skrivit av dig så intressant läsning du är nog den tuffaste tjej jag känner välkommen hem till degerfors igen nu får du ha det så bra det går kramar

2013-04-10 @ 16:29:40
jelica

Klart det är jag.. jag står för va ja säger till skillnad från dig... glömde bara o skriva i mitt namn din falska sugga.

2013-04-10 @ 16:30:24
jelica

Lite kul o se att både catrin o ingmari fjäskar så för någon dom annars snackar så mycket skit om o är avundsjuka på. Men klart de förlorar väl jobbet annars.

2013-04-10 @ 16:32:31
Catrin

Haha, fortfarande inte fått tillräckligt med uppmärksamhet " anonym ".

2013-04-10 @ 17:38:34
Sabina

MEN NU FÅR DE VÄL FÖR I HELVETE VA NOG!!
HÅLL DINA JÄVLA ÅSIKTER OCH DIN FUCKING YTTRANDEFRIHET FÖR DIG SJÄLV FÖR VI VILL INTE HA NÅGOT MED DIG ATT GÖRA!

2013-04-10 @ 17:44:32
jelica

Jävlas ni med mig så får ni skylla er själva.

2013-04-10 @ 17:47:00
jelica

Och till skillnad från dig catrin så sjunker jag inte till slicka röv på chefen nivå

2013-04-10 @ 17:48:53
Ida

Jag hejar på dig Cindy, jätte bra skrivet :)

2013-04-10 @ 17:50:04
Anonym

Vi gör inte ett jävla skit och du bara fortsätter! Va vill du egentligen?! Va vill du få ut av de här!?

2013-04-10 @ 18:05:01
Cindy

Kära Jelica, jag är tacksam över alla bloggpoäng du ger mig varje gång du klickar dig in på min blogg. Förstår att det måste kännas jobbigt och tungt och ändå läsa allting jag skriver, men tack för den tid du lägger på min blogg.
Fastän det du kommenterar hör inte riktigt hemma här, jag älskar kommentarer så det är inte det! Men standarden på dina kommentarer har lite för lågt värde för att synas här.
Så jag ber vänligt att du slutar att kommentera eller så blockerar jag din ip-adress för kommentarer. Men BARA för kommentarer, så försätt läs och ge mig bloggpoäng:) Kram!!

2013-04-10 @ 18:12:39
URL: http://cindyirvins.blogg.se/
jelica

Var så god cindy. Klart jag hjälper dig med din poängsamling:).. blocka bäst du vill. Dont give a f..... finns andra sidor där folk läser vilket jävla falskt företag hambo o dess personal är. Media är riktigt intresserade av en story. Men jag lovar att vara snäll at inte nämna några namn:) ha en fin dag gumman lilla.

2013-04-10 @ 18:18:00
Sabina

Jo snälla gör de, ge dom en riktigt saftig story och nämn massor av namn så vi blir kändisar allihop! Men glöm inte ditt eget namn för du har ju jobbat där och verkar älska uppmärksamhet mer än livet i sig:-)

2013-04-10 @ 18:34:10
jelica

Klart sabina att du yttrar dig. Ingen som är så uppmärksamhets galen som du. Se mig hör mig titta på mig etc.

2013-04-10 @ 18:54:24
Duane

hahahahah, du är ju fan störtskön Jessica. Älskar din entreprenörsanda! You really make shit happen! Ser fram emot att se vem du är här i världen när du är klar med den här festen!

P.S.
För min skulle kan du väl krydda på ett extra fett inlägg om mig? Skulle betyda otroligt <3

2013-04-10 @ 18:58:18
Päivi

Tråkigt med så mycket negativitet. Men negativ uppmärksamhet är också uppmärksamhet!!

2013-04-10 @ 18:58:47
jelica

Söt du är Duane♥

2013-04-10 @ 19:19:11
jelica

Det glädjer mej päivi att du ser det så♥ familjen annorlunda bjur på många goa skratt. Puss

2013-04-10 @ 19:21:14
Elin

Kanon bra cindy att du är så enormt stark och orkar få ur dig allt om olyckan och det här! Avundas dig hur stark du är!!! Du är så bra alltså!!

2013-04-10 @ 19:22:14
Emelie

Seriöst jessica hur mår du egentligen ? Du är en vuxen människa och ger dig på folk på det här sättet ? Hur sover du om nätterna ? Asså jag vet inte om jag ska skratta eller bli förbannad du kan ju inte vara på riktigt.. Du har barn och ska vara ett gott exempel men just nu är du inget annat än en patetisk människa eller ja det finns inte ord för sånna som dig. Du var redan hatad av halva degerfors och bråkar med den enda som tyckte om dig baktalar och tror du är så jävla bra. Du är livsfarlig och ditt beteende äcklar mig...

Till Cindy och resten av familjen , jag lider med er den där människan är inte rolig att ha att göra med. Tur är väll det att folk ser igenom hennes spel. Fortsätt kämpa som du gör cindy så blir du frisk mycket snart <3

2013-04-10 @ 19:34:08
Päivi

Tack alla som stöttar Cindy och hennes familj <3

2013-04-10 @ 19:36:42
Izabella

Du är så duktig Cindy! Allt kommer att gå jättebra :) Vi saknar dig på jobbet <3
Så tråkigt att dt finns folk som inte klarar av när andra får uppmärksamhet bara...

2013-04-10 @ 19:36:43
URL: http://izabellanyquist.blogg.se
Jelica

Tack allesammans för en trevlig pratstund och att ni delar med er till alla vännerna på FB:) om dom bara visste hela sanningen bakom allt så skulle det nog låta helt annorlunda.Har bjudit lite på min sämsta sida, det kan jag hålla med om. Men jag har varit ärlig i alla fall. Ha ett underbart liv. o Nej päivi jag är inte desperat. allt har löst sig:) kramelikram.

2013-04-10 @ 19:38:16
Sabina

Nej Jessica du får ju inte lämna oss nu. Snälla dela med dig av hela sanningen nu när vi ändå e på g så vi får veta om de blir något annorlunda.
Väntar spänt på din nästa kommentar hjärtat:-*

2013-04-10 @ 19:44:58
Elin W

Du är så jävla bra Cindy! :) Direkt när jag läste på sidan och om rodnaderna så tänkte jag på tyskalektionerna när Mörks största nöje var att få dig att rodna.

Så gött att läsa att det går framåt och att du är på väg hem :)

2013-04-10 @ 19:47:11
Sandra

Så onödiga kommentarer av Jessica hela tiden, måste du försöka synas överallt?! Förstår inte hur du orkar lägga ner så mycket energi på såna här grejer, har du inget bättre för dig?

Skönt att du får åka hem nu Cindy, hoppas allt går bra när du är på hemmaplan <3

2013-04-10 @ 20:06:00
URL: http://sandragrundin.vimedbarn.se
jelica

Vill ni ha sanningen tycker jag att ni ska kräva den av janne.
Och att blanda in en liten oskyldig flicka på 2år är lågt.
Jag är hellre hatad för den jag är än älskad för något jag inte är.
Tack . Sista ordet ni får från mig. Lovar! Puss o kram och ta väl hand om er.

2013-04-10 @ 20:06:46
Sabina

Nej ge dig, vill så gärna höra från dig. Du som är så ärlig vet inte vem annars jag ska lita på, så lätta nu på ditt hjärta och berätta hur allt ligger till. Seså

2013-04-10 @ 20:11:32
Camilla Robertsson

hur länge kommer du vara sjukskriven? Jag bröt bäckenet och fick en liten spricka i ryggen i somras efter en ridolycka. Jag och hästen kraschade i ett hinder, jag flög av. Vilket kändes rätt okej tills hästen gjorde en volt och landade på mig. Jag var sjukskriven i åtta veckor och känner igen mig i det mesta du har skrivit hittills. Jag klarade mig dock på håret utan operation. Efter ett par månader så var jag 100% återställd!

2013-04-10 @ 20:23:53
URL: http://unafraid.blogg.se/
Anonym

Fick just ett hotsms från emelie ang min kommentar att blanda in en två åriing. Det jag menade med det inlägger var att straffa henne genom att avsäga sej fadderskap och inget annat.

2013-04-10 @ 20:33:13
Emelie

Herregud din patetiska lilla idiot ... Du är tragisk och mår helt enkelt inte bra.. LITE knark kanske skulle vara något för dig ? Har lite på lager om du skulle behöva en lugnade eller 10 . Hot ? jag är inte så dum så jag skulle hota dig !!!! En kriminell som kan paragraferna ;) pusspådig

2013-04-10 @ 20:38:45
Päivi o Janne

Du kan ju omöjligt mena att du vill att vi ska vara fadder till ditt barn med allt vi har gjort enligt dig. Vi ger Neah en chans att få andra faddrar då vi aldrig kommer att ha nån kontakt med henne. Om du anser att vi ger oss på en oskyldig 2 åring så har vi väldigt olika åsikter om vad som är att ge sig på någon

2013-04-10 @ 20:42:34
Sabina Engström

Välkomnar dig hem till hemmaplan Cindy :) du är duktig och det var jätte bra skrivet av dig :) <3

2013-04-10 @ 20:47:01
Cindy

Det räcker nu, jag vill att min blogg ska vara nånting positivt och just nu känns det här inte speciellt positivt! Jessicas, eller Jelicas ipadress är nu blockerad, (om jag nu gjort rätt) så nu kan vi återgå till den positiva anda som var här. Tack!

2013-04-10 @ 20:52:22
URL: http://cindyirvins.blogg.se/
Mammie

Bra jobbat hjärtat

2013-04-10 @ 20:58:59
Kathleen Ramos

Skulle du snälla kunna länka mig i din blogg? Snälla, snälla, snälla, snälla! Vet att kanske typ 1000 flickor frågar dig samma sak varje dag, men det skulle betyda så mycket.. Alltså du kanske bara kan länka mig kanske under ett inlägg, i någon text, på en bild, under någon video! Alltså verkligen vart som helst, kramis! Eller kanske skulle du vela göra länkbyte? :)

Svar: Oj nu låter det som jag är storbloggare haha jag harninte över 200 unika besökare, bara vänner o familj:)
Cindy Irvin

2013-04-10 @ 21:00:15
URL: http://kathleen.blogg.se
Kathleen Ramos

Skulle du snälla kunna länka mig i din blogg? Snälla, snälla, snälla, snälla! Vet att kanske typ 1000 flickor frågar dig samma sak varje dag, men det skulle betyda så mycket.. Alltså du kanske bara kan länka mig kanske under ett inlägg, i någon text, på en bild, under någon video! Alltså verkligen vart som helst, kramis! Eller kanske skulle du vela göra länkbyte? :)

2013-04-10 @ 21:00:15
URL: http://kathleen.blogg.se
claes-göran olofsson

jag skulle gärna vilja prata med dig, jag har lagt upp en video på youtube gällande detta, här är en länk som går till videon, som spelas upp på youtube
http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw

2013-04-10 @ 21:24:49
URL: http://www.youtube.com/watch?v=8rZj7irrXSw
Lisen

Kämpa på Cindy, jag hejar på dig och hoppas att du blir bra snart <3 :)

2013-04-11 @ 00:45:35
Rebecca

Måste bara säga att det va riktigt bra skrivet, du är både stark & duktig. Ta hand om dig & krya på dig! :)

2013-04-11 @ 00:53:22
jennie Kinnunen

Jag kommer följa din resa Cindy! Som jag sagt förut., jag beundrar dig! <3

2013-04-11 @ 07:03:17
Elin

Har följt bloggen sen du började skriva nu efter olyckan, och är mäkta imponerad av hur stark och positiv du är! :) Jag hoppas verkligen att du kommer att bli helt återställd. Kämpa på! Kram

2013-04-11 @ 12:20:47
Jessika L

Fantastiskt starkt och tufft av dig att dela med dig av det som ibland är svårare än något annat, nämligen att skriva om det som man inte är så stolt över och det man får jobba hårdast med. Hatten av! Kram

2013-04-11 @ 19:50:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0