Är det vår nu?

Det börjar äntligen bli grönt ute och allting känns lite lättare!
Ryggen värker men läker fint, känner av skruvarna mer nu när svullnaden har börjat gått minskat. Men det gör inte så mycket jag kan ju gå iallafall! Ju mer jag är ute desto mer folk träffar jag på och jag tror att jag ser mer smärtfri ut än vad jag är. Det är jobbigt att gå runt att ha ont hela tiden, hela ryggen känns som ett stort ont blåmärke. Men jag mår ju inte bättre av att min smärta tynger ner mig. Igår kväll gick jag ut med Hugo UTAN kryckan, man blir lite lat tillslut och orkar inte dra med den, behöver jag den ens? Tänkte jag innan jag gick ut. Och faktiskt så.. Ja jag behöver den där jäkla kryckan. Fyfan vad pinigt det var att gå utan. Den hjälper mer än vad jag trodde, jag hade SÅ ont när jag var utanför min hus igår efter promenaden.
Jag kan ju gå utan när jag är inne men inte när jag är på promenad.
Det allra allra bästa är faktiskt rullatorn, även om den är väldigt pinsam så är den otroligt hjälpsam. Inte alls lika mycket smärta när man har gått med den.
 
Men det kommer en tid när jag kan gå utan hjälpmedel, det tar väl bara lite tid. Men jag vill att det ska hända nu,nu,nu!
 
Jag kan berätta om lite andra framsteg jag har gjort!
Jag kan köra bil igen!!! Inte jättelångt pga att det blir att jag måste sitta i samma ställning med ganska rak rygg.. Kan ju inte direkt ligga ner när jag kör, men när nån annan kör går det bra:)
 
Jag kan vira handduken runt håret när jag har duschat!
Tack vara att jag har barstolar i köket så tar jag en stol o tar stöd med ena handen och sakta böjer mig framåt med stöd:) 
 
Och jag kan luta mig framåt, OM jag har stöd med händerna.
Jag kan ligga på mage nästan en hel natt, sååå himla skönt!!
Övning ger färdighet mina vänner.
 
Om en stund ska jag hem till mamma och pyssla lite:) Mitt nya intresse;) Kan ju pyssla hela dagarna om jag vill.
Hittade en sån där liten pall (som jag la upp bild på iförregår) i mitt förråd här ute. Så den tänkte jag måla vit o fixa till litegrann. Lägger upp bild när den är klar:) Fast den blir utan text!! Haha.
 
 
Visst är han snygg?? Hahahah
 
 
 


Kommentarer
Catrin

Ja du är duktig, kanske kan sälja grejer som du själv gjort. Ja inte har ja varit hos dig än, du bor ju så långt bort =).kommer nån dag.

2013-05-07 @ 16:33:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0