Dålig uppdatering....

Ja jag vet, riktigt dålig uppdatering. Försöker verkligen men allt känns rätt värdelöst nu.
Längtar efter en bättre tid!
Trött konstant och har världens spräng huvudvärk, kan inte göra så mycket åt det, äter ju redan ganska starka värktabletter.
Men! Idag har jag fått tummen ur rö** och skickat iväg ett mejl till ett utbildnings stall åt Diddi.
Hon SKA iväg, så är det bara, måste tänka på hennes bästa och kan inte dra på det mer, var o hälsade på henne i hagen igår och hon såg ju inte direkt överlycklig ut. Stackars..
Innan hon åker iväg, när det nu blir, så måste hon duschas, jag kan faktiskt inte lasta en brun häst som egentligen inte ska vara brun.. Vi har ju ingen spolspilta eller nått i stallet så vi får stå på utsidan, får väl värma upp vatten o ha i en hink o försöka duscha henne så. Men då behöver jag ha hjälp!! Sabina hjälper ju säkert till men jag behöver ha nån mer, hästvan... nån frivillig?? Dlight vill inte gärna stå still och jag kan ju tyvärr inte göra nått, varken hålla i eller duscha henne. Suck...
 
Om en timme ungefär ska vi till veterinären med hugo, jag misstänker att han har noskvalster eller nått, nån allergi kanske.. Ibland låter det som han inte kanske andas.. Det är hela tiden förutom när han sover.. Stackars säger jag bara.
Ogillar att åka till veterinären för det är ju så jäkla dyrt...... 480 kr bara för o kliva innanför dörren.. Och nu blir det dessutom +250kr för en "akutavgift" ja men det är ju helt sjukt!? De är ju typ billigare o åka till ATG med häst ju..
Men vad gör man inte för de små... :) har man inte råd att besöka veterinär så ska man inte ha djur!
Hoppas att det går bra Iallafall.
 
 
Kram
 


Kommentarer
Maddie

Ja hjälper och duschar henne :)

Svar: Bäst<3
Cindy Irvin

2013-05-02 @ 16:04:45
Mammie

Jag är ju tyvärr inte till mycket hjälp när det kommer till hästar.
Är ju lite rädd för dom o dom är ju så jäkla stora.
Är glad att jag kan hjälpa Hugo lite iaf

2013-05-02 @ 19:32:17
sis

Jag inte hästvan? Vadå? Ja kollade ju alltid på my Little pony när ja va liten:$

2013-05-03 @ 06:55:42
URL: http://Irvins.blogg.se
Maddie

<3

2013-05-03 @ 11:13:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0