Effektiv-människa

Jajamen!!
Oj oj oj vad jag känner mig duktig nu.
Både fredag och lördag har jag ju gått 3 km som jag har skrivit tidigare.
Igår tog jag äntligen tag i de där jobbiga smörja-alla-jäkla-hästgrejer. Men gjort blev det!
Okey inte allt, sadeln och sadelgjorden är fortfarande kvar, ska ta det till veckan. Men allt annat i läderväg blev smörjt och fixat, hade ju fler träns än vad jag trodde!! Dock inget som passar till Diddi, nått efter Finona och några efter Gala. Samt endel som suttit lite halvbra på Dlight, nu vill jag ha ett ordentligt träns som sitter bra, och som inte trycker bakom öronen. Har ett snyggt träns i sikte som förhoppningsvis blir mitt i veckan.
 
Idag har jag även tvättat upp en hel del av mina schabrak, vart kommer alla ifrån????
Men riktigt skönt att få det gjort! Hittade även ett Mark Todd täcke i stl 145 som jag tvättade upp, det var lite trasigt så det ska jag lappa ihop i veckan också. 
Men nu när nästan alla schabrak är tvättade och lädret är smörjt så ska jag tag tag i alla 76492 täcken som jag har, endel täcken är jättefina verkligen! Men vad ska jag ha dom till? Jag måste ju faktiskt inte ha 3 olika "fin" täcken till en häst, det tar plats och dessutom använder jag bara ett och det jag har använt mest är det som är "minst" finast. Har tänkt att jag inte vill använda dom andra för dom är så fina och vill inte att dom ska gå sönder, haha! Jamen hallå, hur tänker man? Jag har väl köpt dom för en anledningen o den är inte till att de ska samla damm på en hylla...
 
Så, som sagt så har jag lite o göra i veckan:)
Annars idag så har jag och Sabina planterat och gjort fint i min rabatt här utanför, vart jättestor skillnad:) Grannen gick förbi o sa att vi hade gjort sååå fint;)
Ska plantera lite hemma hos pappa också så det blir lite vårfint där:) Plantera kan man iallafall göra utan att ryggen gör så ont:)
Idag var jag dock tvungen till o ta en värktablett, vill ju egentligen inte det för sover jättedåligt och blir väldigt trött av dom, men det är nog lite för tidigt för o sluta helt. Usch hade så ont igårkväll så kom inte ur sängen...
Fast de här senaste nätterna utan värktablett har varit fruktansvärda. Vaknar hela tiden, har så ont så kan inte vända på mig i sängen, kan knappt ligga på mage längre heller.
Fyy!!!
 
 
 
Annars går allt framåt, sakta men säkert:) Ständig kamp till att ta sig igenom dagarna, vissa lite enklare, andra väldigt jobbiga. Men det går, och jag lever, med båda fötterna på jorden. Jag kan gå, och andas frisk luft själv, Köra bil, baka och laga mat, kasta boll med Hugo, åka o hälsa på hästarna, koka kaffe och vika tvätt. Bädda sängen och gå på toa helt själv. Tänk dom som inte kan det? Tänk på vad ni har, och vad ni gör av dagen. Lär er uppskatta livet, plötsligt finns det ingen morgondag längre.
Denna har ni nog hört förut men jag tycker den är bra. -
"Den friska har många önskningar, den sjuka har bara en"
 
kram!
 
 
 


Kommentarer
Mammie

Haha vad kul att du har "för mycket" täcken! Är det inte för att hästen vill vara fin som den behöver så många ;)
Jag tycker du är så duktig som kämpar fast det gör ont.
Vi "friska" ger ju lätt upp om det gör lite ont.

2013-05-13 @ 06:35:18
Lovisa

Duktiga du som kämpar!! O du gör det bra! :)

2013-05-15 @ 20:11:30
URL: http://www.Nikonda.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0