Lördag 18 Maj

Hej!
Idag har jag vart igång hela dagen.
Först imorse tog Sabina och jag ut hästarna sen åkte vi till kronhallen och köpte lite frukost.
Åt frukost ute i solen idag, jätteskönt väder!
Efter frukosten fixade vi stallet, jag mockade faktiskt lite idag, det var skitkul!!
Sen åkte jag till pappa och fixade med lite hästgrejer och smörjde sadeln och sadelgjorden.
Packade även ihop lite täcken och schabrak som ska med imorgon.
 
Dlight har ju ätit granngårdens orginal pellets förut, hon har inte alls fått mycket nu bara litegrann i krubban så hon har nått att tugga på till kvällen.
Ibland när pelletsen tagit slut och jag inte hunnit köpa så har hon fått lite av Linns musli hon har till Olle, det kan jag tala om har varit mycket populärt! Nu vill hon knappt äta pelletsen... Hon älskar muslin!! Så idag köpte jag en säck som vi skickar med imorgon, så får hon börja äta den istället. Den blir några kronor mer men såhär förtjust har hon aldrig varit i något kraftfoder förut. Den här muslin ska vara väldigt bra har jag hört, sen står det ju på att det finns tillräckligt med vitaminer och mineraler i så de inte behöver ha det som tillskott. Någon som har bra erfarenheter av den här muslin?
Var uppe till hästarna förut igen, borstade lite på alla tre i hagen.
Ibland verkar inte bullen tycka om och bli borstad, men idag älskade han det! Satt ner i hagen o han bara stod där i säkert en halvtimme, så himla go! O han vart så fin med sin långa fina man:)
Nu kan jag inte sitta här o skriva mer, är hos mamma och ska äta lite grillat, mums!
 
just nu:)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0