Söndag 19 Maj

Dagen började med fodring och utsläpp av pollarna var så trött imorse när klockan ringde så drog bara på mig pyjamasbyxor och åkte i det. Bekvämt o bra;)
Ville gärna lägga mig inder täcket när jag kom hem men fixade frukost och sen begav jag mig till stallet igen.
Sabina och jag mockade och fixade klart allting.
Efter det åkte jag hem till pappa och packade ihop lite grejer, fick hjälp av Jonas o städa ur transporten lite också.
Det finns ju två "krubbor" längst fram i transporten o när hästarna åker och de äter hö så blir det ju hö precis överallt, och när det då blir fuktigt i tranporten så fastnar höet på väggar och i de här krubborna, så vi skrubbade rent och sopade fint. Någon helg här framöver så ska jag be Jonas om hjälp så tar vi högtryckstvätten på både in och utsidan, och tvättar rent den ordentligt.
Nu kommer den ju inte användas på ett tag så då känns det som en bra ide att göra rent den noga.
Fast jag har lite funderingar på om jag ska hyra ut den... Får se om de blir så, frågar nån så säger jag nog inte nej! Den är ju toppenbra med bra golv, stor och ljus med mjuk mellanväg samt sadelkammare. Årsmodell -13 så den är ju ny:)
 
Innan vi lastade så skulle Sabina och jag försöka få ren Dlight lite, gick ju sådär....  inte lätt när man inte har en spolspilta och lilla damen vill ju inte gärna stå still.
Svansen var ett måste iallafall så fick lyfta upp en hink och doppa svansen där i. Haha! Det gick ju och den blev ju iallafall lite renare.
Lastningen gick bra, har ju inte kunnat tränat nått som ni kanske förstår, men tyckte hon skötte sig hyffsat ändå.
Tog ca 10 minuter men sen var hon inne:) Duktig häst! Men hon är nog inte allt förtjust i att åka kärra, står o sparkar med frambenet och blir nog lite rastlös. Gillar inte transportskydd heller så hon får ha skydd och boots på i bak. Men idag hade hon transportskydd i fram för första gången, vilket hon inte verkade störa sig på.
 
Det kändes bra att lämna henne också, jag var lung och kände mig lite eller nej mycket mycket lättad över att hon äntligen ska få lite rutin på dagen. Få röra på sig och framför allt bli utbildad.
Hon berkade trivas med en gång, cool lugn när vi kom fram och lugn o fin i hagen med. Det är min tjej de:)
Nej jag tror det kommer att bli jättebra! Jag hoppas bara hon sköter sig där borta och visar upp sina bästa sidor, hon kommer lära sig ett och annat och när hon kommer hem är hon säkert en annan häst. 
Det ska bli himla kul att se en riktigt duktig ryttare rida henne också.
 
Ikväll tog jag in hästarna själv, det gick bra men lite kämpigt är det allt att gå runt i stallet, det tar på krafterna men det är tur man blir så lycklig av de fyrbenta vännerna.
Bullen fick sig en liten borst under tiden han åt kvällshöet, det verkade han gilla, längtar tills det blir varmare så ska han få sig en ordentlig dusch den lilla skitgrisen:)
 
Det var min Söndag det! Plus att jag fick lite behandling av syster förut, färgning av fransar och bryn och vaxning av ögonbrynen, vart superbra!! Så himla nöjd!! Tur man har som har en syster som håller på att utbilda sig;)
Kan ju göra lite reklam här för henne, hon tar 50kr för färgning och 50kr för vaxning. Kan tillägga att hon är GRYMT duktig på det hon gör. Har även fått ansiktsbehandling av henne, den är lyx kan jag lova, gudomligt skönt och bra för huden! Intresserade?;)
 
Nu tar vi natten hugo och jag. Kram på er!
 


Kommentarer
Mammie

Ja det var nog bra att D light fick åka ett tag. Nu behöver du inte ha dåligt samvete för henne.
Kanske var därför du sov så länge idag :)

Svar: Ja jag sov nog så länge för jag äntligen kunde slappna av:)
Cindy Irvin

2013-05-20 @ 18:10:47
josefine

men gud va skönt att hon äntligen fick åka iväg :) Hoppas allt går bra nu!

Svar: Ja det hoppas jag med:))
Cindy Irvin

2013-05-27 @ 09:10:54
URL: http://josefines.horseworld.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0