Söndag tjugosjätte maj

Hejsan!
Oj vad snabbt helgen har gått.
Eller hela den här månaden har gått snabbt, det är ju snart juni, sommarmånad!!
I fredags kom Jonas hem, äntligen<3
Fredagskvällen tillbringades med Jonas såklart och några andra med lite film, mysigt. Kom hem rätt sent vid halv två tror jag så Lördagen vart en rejäl sovmorgon.
Gjorde oss iordning och åkte in till Marieberg på en gång, åt Lövbit till frukost haha. Mumma:)
Gick runt o kikade lite, köpte morsdag present och lite annat. Svängde även förbi hööks, såklart! Finns mycket fint där inne som man vill ha:) Jag älskar hööks! Dlight står ju inte hemma nu så fanns inget o köpa åt henne och Bullen hittade jag ingenting till, han fick en ny grimma häromdagen, oj vad han kommer bli bortskämd nu när jag bara har han:) lilla sötisen<3 
Däremot finns det ju hundgrejer inne på hööks med;) Hugo fick ett nytt halsband med hans namn på och sen en "boll-slunga" eller vad det nu heter. Perfekt för mig nu så slipper jag böja mig ner o ta upp bollen:)
 
 
Senare på kvällen åkte vi ut och grillade med några av Jonas kompisar, det var väldigt trevligt faktiskt! Mycket bra sällskap:) Synd bara att vi gick 70 mil i onödan inne i skogen för att komma fram till grillplatsen, var inte direkt jätteglad kan jag säga...:)
 
Idag vart också en liten sovmorgon! Härligt! Var med Jonas de sista timmarna innan stackarn satte sig på tåget vid 14 tiden, ner till Ronneby som ligger halv vägs till Afrika... Han kommer på Onsdag igen så den här gången blir han inte borta alltför länge:)
Annars idag har jag varit hos pappa och grillat, har även varit till stallet och tagit lite fina bilder på hästarna.
Har ju sätt världens sötaste lilla hingstföl också!!! Tänk va goa de är när de är sådär små, vingliga och ändå så spralliga. Han var ursöt verkligen och blir nog en ståtlig herre när han växer till sig. Alla bilder är i kameran så ska se om jag kan lägga upp några imorgon eller senare i veckan.
 
I fredags tog jag mig även ett ryck upp vid stallet! Vart så trött på den där lilla hagen hästarna stod i, den vart så blöt nu när det har regnat så i veckan, så jag fixade iordning hagen bakom stallet, den hagen är rätt stor och man behöver sätta i stolp för o kunna använda hela, och jag får ju inte bära tungt så jag satte i vita plaststolp tillfälligt bara, drog tre trådar runt hela och fixade en öppning, så nu går Köttbullen och Olle där bak. Finns lite gräs också så de vart nog glada:)
 
Pappa och jag åkte ner o gjorde lite fint hos Farmor, hon fick fina rosor idag på morsdag<3
 
 
Nu tar Hugo och jag natten, släpper ut hästarna imorgonbitti för att jag inte ska sova hela förmiddagen.
Kram!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0