Torsdag den 16 maj

 
Hej och förlåt för dålig uppdatering!
 Kan berätta lite om gårdag först.
Har hållt på med en kurs på jobbet som heter SRY, det är en städutbildning om gör en till en certifierad lokalvårdare, skitbra kurs! Den är egentligen inte lång gör man den intensivt så kanske det är 5-6 heldagar och sen ett skriftligt prov.
Jag började förra året i början av mars, då var den i Karlstad så vi var några stycken som åkte dit måndag,tisdag,onsdag och sen veckan därpå var det måndag och tisdag var provet.
Hann aldrig göra provet för helgen som var innan på lördagen gick min kära farmor bort, det var en hastig bortgång men ändå var man lite "förberedd" om man kan säga så? Hursom så orkade jag inte bry mig om provet, åkte in på måndagen för jag skulle försöka men det gick inte, åkte hemåt igen.
Det vart då sagt att vi skulle skjuta på kursen för min del.
 
Vi körde igång iår igen i samma månad, Mars. Den här gången hade vi kursen här i Degerfors, varje Tisdag i sammanlagt 6 veckor tror jag, vi tog en extra vecka för att ha en Repetion innan provet.
Hann vara med på hela kursen, IGEN men så hände nånting vääääldigt onödigt.
Jag ramlade då av min kära häst och hamnade på Uppsala sjukhus.
Så det var den kursen... De andra fortsatte och gjorde provet medans jag satt på sjukan, eller om jag hade hunnit komma hem kanske?
 
Jaja, iallafall.. NU är det dags för mig att ta mig igenom den här förbannade skiten.
Tror ni jag är lite tveksam till det här nu? Vad kommer hända denna gång?? Är det meningen att jag ska gå den här kursen?? Haha. Vi kör och får se vad som händer!
 
nu vart gårdagen lång haha, det jag skulle komma fram till var att igår satt jag på kurs från klockan 9 till 11, sen lägger vi in en timmes träning till klockan tolv, därefter lunch och sedan fortsätter kursen, men eftersom jag inte riktigt pallar att sitta ner sålänge pga ryggen så slutar jag efter träningen.
Efter det så åkte jag upp till stallet och tog tag i den lite mindre hagen. Fixade stolpen och drog en extra tråd längre ner till lillbullen. Så nu går hästarna i den lite mindre hagen, vilket inte gör nånting för Dlight åker på söndag så då blir de bara två i den.
 
Tror ni jag hade ont efteråt? Tur som var tog jag en extra värkis vid behov så jag vart mer rörlig, men hagen tog mig 3 timmar!! Vilket i vanliga fall kanske hade gått på 1 timme. Jaja, jag fick träning och hästarna fick nu bra hage:)
Senare på em/ kväll gjorde jag inte så mycket mer än o vila, vilket behövdes.
Jag måste försöka passa mig och inte bli överansträng. Men det är ju SÅ lätt och bara köra på när man ändå är igång, smällen kommer efteråt. Får försöka komma ihåg smärtskalan, inte-över-fem!
 
Har så mycket jag vill skriva här!! Bland annat det där inlägget om träningen, och min träningsdagbok.
Okej, jabörjar imorgon! Sabina och jag ska till Örebro imorgon och då kan jag ta med mig Ipaden och skriva i bilen.
 
Nu får jag nog ge mig för ikväll, får väl skriva om idag imorgon kanske, haha!:)
Först så måste jag bara skriva att jag och Jonas har köpt så jäkla mycket godis tills ikväll, snacka om godisråttor!! Vi har chokladpudding, grädde och mandariner, pannacotta, chips, chokladkakor och cola!! 
Det är ju inte ofta vi får en kväll tiillsammans nu när han går KMUn.
 
Ha en bra kväll!! 
Kram!!
 
En bild från våran sista jul med världens bästa farmor.
Jag vet att hon är med oss hela tiden, men gud vad hon är saknad<3
Älskade fajjo.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0